Ga naar inhoud
  • 0

Decimaal getal uit tekst halen: punt komma probleem


Vitruvius

Vraag

Ik heb een tekst waarin decimale getallen met een komma zitten. Deze getallen zet ik in getalvelden om er daarna bewerkingen mee te doen.

Geen probleem

Nu wordt deze databank ook gebruikt op een windows computer waar het punt gebruikt wordt als decimaal teken. Het probleem is dat ik die computer niet kan zetten op komma, omdat dan een ander programma niet meer werkt.

Dus hoe kan ik dat opvangen, want de waarden kloppen dan niet meer ivm het decimaal teken.

Link naar reactie

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou niet naar het platform kijken, maar de systeeminstellingen. dat kan je doen door te testen hoe de betreffende pc met getalfracties omgaat: If ( GetAsNumber ( "10.0" ) = 100 ; "," ; "." )

Dat kan je vervolgens gebruiken om een komma óf een punt in het getal te plaatsen:

GetAsNumber ( Substitute ( GetalMetKommaUitDeTekstVerkregen ; [ "," ; If ( GetAsNumber ( "10.0" ) = 100 ; "," ; "." ) ] ) )

Link naar reactie
  • 0

Om zeker te weten dat je het platform teken voor de decimaal te pakken hebt kan je de volgende functie gebruiken

Middle ( Pi ; 2 ; 1 )

Als je dat weet kan je altijd de vervanging doen zoals menno al aangeeft.

Als je volgende berekening in de auto enter calculatie opneemt gaat het vanzelf goed.

Let (
[
xDecimaal = Middle ( Pi ; 2 ; 1 )
] ; 

Substitute ( Self ; "." ; xDecimaal )

)

rmw

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...