Deze namiddag speelde mijn werkgever het klaar om mij in shock te brengen. Na jaren gesmeekt hebben om een update van onze 8.5 server en client versies, hebben we 'out of the blue' v.13.05 mogen verwelkomen!! Ik weet ik zou hilarisch van vreugde moeten zijn maar helaas nadat ik alles eens goed en snel onder de loep genomen had, manual, online support en vanzelfsprekend ons geliefde Clarify, begin ik wat te zweten ...
Ik dacht dat ik weinig of geen problemen zou ondervinden met de herinrichting van onze dedicated dataserver, ontsnapte me al heel snel een welgemeende vloek. Niet alleen moesten we beschikken over Win 7, 2008 of 8 maar mesten het tevens 64 bits versies zijn, waarbij men dient de weten dat onze huidige 8.5 omgeving nog onder Windows XP draait op de dataserver (P-IV - 4Gb RAM) besefte ik al gauw dat ik niet alleen nog client versies diende los te krijgen (deze had men vergeten te bestellen ) maar dat ik eveneens moest trachten om nog een nieuwe server te krijgen (lees verjaarde P-IV met Win 7 misschien al een Dual core ???).
Daarom wil ik toch naar eens naar jullie expertise vragen aangaande de minima vereisten voor FM Server V13.05 zowel op gebied van hard- en software.Dien ik bij de installatie van FM Server ergens speciale aandacht voor te hebben, enz...
Ik kijk al rijkhalzend uit naar jullie talrijke adviezen ... uiteindelijk heb ik jullie dankzij 8.5 al enige jaren niet meer lastig gevallen met domme vragen
Question
Stardust
Deze namiddag speelde mijn werkgever het klaar om mij in shock te brengen. Na jaren gesmeekt hebben om een update van onze 8.5 server en client versies, hebben we 'out of the blue' v.13.05 mogen verwelkomen!! Ik weet ik zou hilarisch van vreugde moeten zijn maar helaas nadat ik alles eens goed en snel onder de loep genomen had, manual, online support en vanzelfsprekend ons geliefde Clarify, begin ik wat te zweten ...
Ik dacht dat ik weinig of geen problemen zou ondervinden met de herinrichting van onze dedicated dataserver, ontsnapte me al heel snel een welgemeende vloek. Niet alleen moesten we beschikken over Win 7, 2008 of 8 maar mesten het tevens 64 bits versies zijn, waarbij men dient de weten dat onze huidige 8.5 omgeving nog onder Windows XP draait op de dataserver (P-IV - 4Gb RAM) besefte ik al gauw dat ik niet alleen nog client versies diende los te krijgen (deze had men vergeten te bestellen
) maar dat ik eveneens moest trachten om nog een nieuwe server te krijgen (lees verjaarde P-IV met Win 7 misschien al een Dual core ???).
Daarom wil ik toch naar eens naar jullie expertise vragen aangaande de minima vereisten voor FM Server V13.05 zowel op gebied van hard- en software.Dien ik bij de installatie van FM Server ergens speciale aandacht voor te hebben, enz...
Ik kijk al rijkhalzend uit naar jullie talrijke adviezen ... uiteindelijk heb ik jullie dankzij 8.5 al enige jaren niet meer lastig gevallen met domme vragen
Met vriendelijke groet,
Danny aka Stardust
14 answers to this question
Recommended Posts