Jump to content
  • 0

relatie vraag

David N

Question

Posted

Waarschijnlijk een stomme vraag maar kan men bij een relatie tussen 2 tabel een OF keuze hebben , dus gegevens tonen indien er of de naam wordt ingevuld of het nummer .

Thx

David

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Via een relatie kan dit simpel worden ingesteld er zijn volop voorbeelden te vinden hier op het forum.

Je kunt bv een global field maken waar je dus die naam in geeft en dan laat je deze gegevens zien uit de tweede tabel.

• 0
Posted

Inderdaad Felix,

is meer wat ik zocht , maar ik had al 2 tabbladen met zoek op naam en zoek op nummer bv.

Ik stelde me gewon de vraag of er niet kon dat de relatie een soort OF functie had ipv EN ... Maar blijkbaar niet

THX voor de reply

David

• 0
Posted

Door zowel in de basistabel als in de gegevenstabel alle velden te concateneren kan je een soort OR relatie leggen. Kijk in het bijgevoegde voorbeeld (is het bestand van Felix in aangepaste vorm)

OR.fmp12

• 0
Posted

In feite is dat een soort multi-key N op N relatie. Erg handig voor het maken van selecties voor invoer en rapportages. Minder geschikt voor het inrichten van je database. Volgens mij is er geen andere database die dit heeft.

Ik gebruik vaak een variant hierop, met een global aan de ene kant (de sleutel) en een samengesteld indexveld aan de andere kant (de index). Bijvoorbeeld om klanten te laten zien op achternaam, woonplaats of postcode.