David N Posted April 11, 2015 Posted April 11, 2015 Waarschijnlijk een stomme vraag maar kan men bij een relatie tussen 2 tabel een OF keuze hebben , dus gegevens tonen indien er of de naam wordt ingevuld of het nummer . Thx David Quote
0 pjotter Posted April 11, 2015 Posted April 11, 2015 Via een relatie kan dit simpel worden ingesteld er zijn volop voorbeelden te vinden hier op het forum. Je kunt bv een global field maken waar je dus die naam in geeft en dan laat je deze gegevens zien uit de tweede tabel. Quote
0 David N Posted April 12, 2015 Author Posted April 12, 2015 Inderdaad Felix, is meer wat ik zocht , maar ik had al 2 tabbladen met zoek op naam en zoek op nummer bv. Ik stelde me gewon de vraag of er niet kon dat de relatie een soort OF functie had ipv EN ... Maar blijkbaar niet THX voor de reply David Quote
0 menno Posted April 12, 2015 Posted April 12, 2015 Door zowel in de basistabel als in de gegevenstabel alle velden te concateneren kan je een soort OR relatie leggen. Kijk in het bijgevoegde voorbeeld (is het bestand van Felix in aangepaste vorm) OR.fmp12 Quote
0 hans erik Posted April 13, 2015 Posted April 13, 2015 In feite is dat een soort multi-key N op N relatie. Erg handig voor het maken van selecties voor invoer en rapportages. Minder geschikt voor het inrichten van je database. Volgens mij is er geen andere database die dit heeft. Ik gebruik vaak een variant hierop, met een global aan de ene kant (de sleutel) en een samengesteld indexveld aan de andere kant (de index). Bijvoorbeeld om klanten te laten zien op achternaam, woonplaats of postcode. Quote
Question
David N
Waarschijnlijk een stomme vraag maar kan men bij een relatie tussen 2 tabel een OF keuze hebben , dus gegevens tonen indien er of de naam wordt ingevuld of het nummer .
Thx
David
7 answers to this question
Recommended Posts