Ga naar inhoud
  • 0

error FMgo


jw

Vraag

Ik heb een FMgo app gemaakt. Die werkte prima op de iPad van de klant. Nu heb ik deze, een jaar later, aangepast en is teruggezet.

Steeds als de klant nu een veld invoert, dan klapt hij uit FMgo. Bij mij echter niet op mijn iPad.

 

Herkent iemand zoiets?

 

En zou het dan zin hebben de FMgo opnieuw te installeren?

Herstarten van de iPad schijnt niet te helpen.

Wie heeft er ervaring met zoiets?

 

Joost

Link naar reactie

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Herinstallatie bij de klant is gedaan, maar het lijkt niet te helpen.

 

Ik heb de FM-file gemaakt met FM14 Adv, de klant heeft een recente iPad ( 1 jaar oud ), en probeer zowel de FMgo14 als de FMgo15.

Deze zijn dus verwijderd en weer geïnstalleerd. Het mag allemaal niets helpen. Bij hem steeds een crash na het invullen van een veld.

 

Bij mij op mijn iPad Mini uit 2013 met FMgo 14.0.4 is er geen probleem.

 

vraag:

wat je op FM14 maakt zou toch altijd onder FMgo14 en 15 moeten werken.

Of zijn er uitzonderingen?

Of scriptstappen die je dan niet mag gebruiken?

 

Joost

Link naar reactie
  • 0

waar het aan lag dat weet ik niet. De klant zegt de iPad te hebben herstart en de App opnieuw te hebben gedownload. Dat zou eerst allemaal niets hebben geholpen, en nu is het opeens opgelost. Ik heb zijn iPad nooit in handen gehad, ook de klant niet in levende lijve ontmoet. Daarmee kan ik geen inschatting maken wat er aan de hand was of misschien nog is. Op mijn iPad mini heeft het altijd goed gewerkt.

Link naar reactie
  • 0

Ander probleem met FileMaker Go:

een FMGo applicatie draait lokaal op de iPads (stuk of 7 iPads). Een paar keer per week logt zo'n gebruiker even aan de server aan, uploadt zijn records en vervangt een klantentabel door nieuwe records.

 

De procedure wordt altijd voorafgegaan door een script dat de connectie test. Geen connectie, dan geen upload.

 

Gaat bijna altijd goed, behalve een enkele keer: dan wordt alles netjes afgesloten maar de eerstvolgende keer geeft Filemaker Go de melding dat het bestand beschadigd is en met FileMaker Pro hersteld moet worden.

 

Iemand een idee waardoor dit veroorzaakt wordt? Misschien sluit de gebruiker de iPad te snel af zodat de hibernation niet goed verloopt?

 

FMServer is 15.0.2/Windows, FMgo 15.0.4, ik denk iOS10. Ze connecten vaak via een smartphone+4G verbinding, maar de data lijken wel allemaal OK over te komen en een typische upload duurt een minuut of 2.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...