Ga naar inhoud
  • 0

Grafieken maken


bartje

Vraag

Ik zou graag grafieken maken van volgende gegevens :

 

1. Het aantal records dat wordt aangemaakt in een bepaalde tijdsperiode (vb : tussen 14u en 15u). Elk record heeft een tijdstempel van het moment van aanmaak.

2. aantal records binnen een bepaalde leeftijdscategorie (vb : tussen 20 en 25 jaar). De geboortedatum wordt ingelezen bij aanmaak van het record.

 

Iemand een voorstel hoe ik dit best aanpak ?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zorg er eerst voor dat in ieder record iets wordt opgeslagen dat aangeeft in welk deel van de grafiek het record thuishoort. Bijvoorbeeld

 

1. Een veld dat het uur van aanmaak bevat. Dus 14 wanneer het om 14:30:27 is aangemaakt en 10 wanneer het om 10:59:48 is aangemaakt

2. Een veld dat de leeftijds categorie bevat. Dit kan op vergelijkbare manier als bij 1. waarbij je b.v. kunt uitgaan van iemands leeftijd op dit moment. Deze is wat lastiger dan 1. omdat de categorie in principe iedere dag kan veranderen.

Link naar reactie
  • 0

ik probeer een grafiek (Objectnaam = "grafiek") te kopieren naar een container (kopiegrafiek) middels een script;

 

ga naar object (objectnaam : "grafiek")

kopieren (gehele inhoud selecteren

plakken (selecteren;test;;kopiegrafiek)

 

handmatig via Ctrl+C en Ctrl+V werkt dit goed. Echter middels het script worden enkel de waardes gekopieerd en niet de grafiek.

 

waar zit de fout? Of kan dit niet in FM14?

Link naar reactie
  • 0
ik probeer een grafiek (Objectnaam = "grafiek") te kopieren naar een container (kopiegrafiek) middels een script;

 

ga naar object (objectnaam : "grafiek")

kopieren (gehele inhoud selecteren

plakken (selecteren;test;;kopiegrafiek)

 

handmatig via Ctrl+C en Ctrl+V werkt dit goed. Echter middels het script worden enkel de waardes gekopieerd en niet de grafiek.

 

waar zit de fout? Of kan dit niet in FM14?

Dit kan gewoon in FM14, controleer eens of jouw objectnaam wel juist is? Heb je niet een tekstveld met alle waarden, die toevallig de objectnaam "grafiek" heeft? Dan krijgt de grafiek namelijk de naam "grafiek 2" oid.

 

Je script werkt dan nog steeds, alleen wordt er bij kopiëren niets geselecteerd en wordt er simpel een (tab-gescheiden tekst-) kopie van alle gevonden records gemaakt. Dit gedrag is overigens een feature van FM :D

 

BTW: je hebt nu dit topic van OP gestolen, zijn vraag ging over "Grafieken maken", dus voortaan even een eigen topic aanmaken. OK?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...