Rob532 Posted July 16, 2019 Share Posted July 16, 2019 Ik loop tegen een probleem aan en na uren zoeken en proberen leg ik de vraag maar neer bij de kenners. Ik heb een tabel facturen en een tabel factuurregels. Standaard verhaal. Nu wil ik in de tabel facturen een veld opnemen die weergeeft welk artikel de hoogste stukprijs heeft in de gerelateerde tabel factuurregels. Dit heb ik nodig voor een rapportage. Heb zelf zitten proberen met lookup, maaar de oplossing nog niet gevonden. Kunnen jullie mij een zetje in de rug geven? Alvast bedankt Quote Link to comment
0 hiker Posted July 16, 2019 Share Posted July 16, 2019 Records sorteren en dan het eerste (of laatste) record? Quote Link to comment
0 Marsau Posted July 16, 2019 Share Posted July 16, 2019 Een executeSQL calculatie, of een calculatie in combinatie met een aparte Table occurence van factuurregels, waarin binnen de relatie wordt gesorteerd. Quote Link to comment
0 Banach Posted July 16, 2019 Share Posted July 16, 2019 Of gewoon via de Max functie? Zie bijlage max.fmp12 Quote Link to comment
0 hans erik Posted July 18, 2019 Share Posted July 18, 2019 ik denk dat de eerste oplossing het meest voor de hand ligt: extra relatie maken tussen factuur en factuurregels op factuurID, gesorteerd op aflopende stuksprijs. Als je dan een record toont in je factuur (hoeft NIET in een portal te zijn, omdat de relatie is gesorteerd), dan krijg je automatisch de record met de hoogste stuksprijs. Als er twee or meer records zijn met dezelfde (hoogste) stuksprijs, moet je ook sorteren op een andere key die bepaalt welk van de mogelijkheden de voorkeur heeft en dus in de factuurlayout verschijnt. Quote Link to comment
0 Banach Posted July 18, 2019 Share Posted July 18, 2019 Oei, vraag niet goed gelezen. ? Hier een oplossing welke tevens het artikel toont met behulp van een relatie tussen het maximum en de stuksprijs op de factuurregels. Zie bijlage. max.fmp12 Quote Link to comment
0 rgaros Posted July 20, 2019 Share Posted July 20, 2019 Wil je echt het record identificeren? Zie andere voorbeelden. Of alleen weergeven in een portaal? Gebruik dan voorwaardelijke opmaak met to::veld = Max ( to::veld) René Quote Link to comment
Question
Rob532
Ik loop tegen een probleem aan en na uren zoeken en proberen leg ik de vraag maar neer bij de kenners.
Ik heb een tabel facturen en een tabel factuurregels. Standaard verhaal.
Nu wil ik in de tabel facturen een veld opnemen die weergeeft welk artikel de hoogste stukprijs heeft in de gerelateerde tabel factuurregels.
Dit heb ik nodig voor een rapportage. Heb zelf zitten proberen met lookup, maaar de oplossing nog niet gevonden.
Kunnen jullie mij een zetje in de rug geven?
Alvast bedankt
6 answers to this question
Recommended Posts