Bachje Posted August 24, 2019 Share Posted August 24, 2019 Beste mensen, ik moet zo af en toe de folder waarin de database staat kunnen openen vanuit filemaker zelf. Ik heb een knop gemaakt met het volgende script Url openen [Met dialoogventer:Aan; Get(Filemakerpath)] dat geeft als resultaat /Schijfletter:/folder/subfolder (enzovoort) als ik het dialoogvenster uitzet gebeurd er niets. als ik het aanzet en de url veranderd naar Schijfletter:/folder/subfolder (enzovoort) en dan op ok klik opent de folder. Hoe kan ik de 1e slash wegkrijgen? en werkt dit ook op apple? Of is er een andere oplossing (geen plugin aub) groet Quote Link to comment
0 menno Posted August 24, 2019 Share Posted August 24, 2019 Op macos: "file:///Volumes" & Get(FileMakerPath) op windows: "file://" & Get(FileMakerPath) Quote Link to comment
0 Bachje Posted August 24, 2019 Author Share Posted August 24, 2019 bedankt op windows werkt dat in ieder geval. nu nog even op een mac testen Quote Link to comment
0 Banach Posted August 25, 2019 Share Posted August 25, 2019 Wat Menno aangeeft voor MacOS doet het. Deze doet het echter ook al: "file:/" & Get(FileMakerPath) (dus zonder /Volumes en met een enkele slash) Quote Link to comment
0 menno Posted August 25, 2019 Share Posted August 25, 2019 En ik zie dat op windows 1 / eveneens volstaat. Dus "file:/" & Get(FileMakerPath) werkt op MacOS én op Windows Dat gehannes ook altijd met die paden, ik snap nog steeds niet waarom FM na al die jaren nog steeds niet gewoon werkt met de paden van het OS waar ie op draait. (OK voor Open-URL is er nog wat te zeggen, maar met alle andere open, opslaan etc. moet je dit ook iedere keer bedenken) Quote Link to comment
0 hans erik Posted September 16, 2019 Share Posted September 16, 2019 On 8/25/2019 at 2:05 PM, menno said: En ik zie dat op windows 1 / eveneens volstaat. Dus "file:/" & Get(FileMakerPath) werkt op MacOS én op Windows Dat gehannes ook altijd met die paden, ik snap nog steeds niet waarom FM na al die jaren nog steeds niet gewoon werkt met de paden van het OS waar ie op draait. (OK voor Open-URL is er nog wat te zeggen, maar met alle andere open, opslaan etc. moet je dit ook iedere keer bedenken) Helemaal mee eens. Het is iedere keer een geklooi van hier tot gunder met file, filemac, imagemac. En dan heb je het werkend, moet je voor een plugin toch weer een ander formaat gebruiken. Misschien zou filemaker net iets slimmer kunnen zijn? Zeker nu filemaker na 20 jaar eindelijk wat basishandelingen met mappen en bestanden onder de knie heeft... Quote Link to comment
0 Banach Posted September 18, 2019 Share Posted September 18, 2019 Hmmm, en dat terwijl juist dit draadje iets laat zien dat op beide platforms hetzelfde is. ? Quote Link to comment
Question
Bachje
Beste mensen,
ik moet zo af en toe de folder waarin de database staat kunnen openen vanuit filemaker zelf.
Ik heb een knop gemaakt met het volgende script
Url openen [Met dialoogventer:Aan; Get(Filemakerpath)]
dat geeft als resultaat /Schijfletter:/folder/subfolder (enzovoort)
als ik het dialoogvenster uitzet gebeurd er niets.
als ik het aanzet en de url veranderd naar Schijfletter:/folder/subfolder (enzovoort) en dan op ok klik opent de folder.
Hoe kan ik de 1e slash wegkrijgen? en werkt dit ook op apple?
Of is er een andere oplossing (geen plugin aub)
groet
6 answers to this question
Recommended Posts