Jump to content
  • 0

Refresh object

Ari

Question

Posted

Ik wil een knop laten verschijnen zodra een bepaald veld niet leeg is via not isEmpty ( bepaald veld ).

Dat werkt allemaal goed na een commit maar ik wil dat de knop al tijdens het typen verschijnt. Dus gebruik ik de trigger onObjectModify of onKeystroke en vertel in het script om het object (de knop) te refreshen.  Dat blijkt dus niet te werken. In de dataviewer zie ik de boolean isEmpty tijdens het typen netjes veranderen maar de refresh zorgt er niet voor dat de knop zichtbaar wordt.

Weet iemand de oorzaak / oplossing?

21 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik weet niet of refreshen hetzelfde is als commit, maar ik denk dat een commit nodig is.

Maar als je dat tijdens het typen doet commit je dus ook het veld waarin je typt. In het script kun je dan weer een regel opnemen dat je  weer naar dat veld gaat en de cursor activeert.

• 0
Posted

Is een scripttrigger zo te maken dat die alleen werkt als er iets in een leeg veld wordt ingevoerd? Als je wijzigt in een reeds gevuld veld dat de scripttrigger niet wordt uitgevoerd. Of de scripttrigger wel maar het script niet. Waarschijnlijk in het script wel op te lossen.

• 0
Posted

Zonder de commit gaat denk ik niet door de manier waarop de triggervariabelen beschikbaar komen. Je kan echter de triggering beperken door alleen te triggeren wanneer het veld géén of één karakter bevat en wanneer alles is geselecteerd. De trigger en daarmee de commit zullen dan slechts één- of tweemaal worden geactiveerd.

knop3.fmp12

• 0
Posted
34 minutes ago, menno said:

@Ari op die van jou gebaseerd heb ik 'm nog iets abstracter gemaakt, zodat het iets gemakkelijker is te reproduceren.

Waarschijnlijk toch iets te abstract Menno 😄      Werkt nog niet perfect want als je een gevuld veld leeg maakt en dan commit gaat het fout.

Wordt het een vrijdagavondvraag!

• 0
Posted

Bij de exit gaat het mis als je het gevulde (voordien opgeslagen) veld leegt en vervolgens het veld verlaat met een tab. Dat kan je oplossen door in de parameter van de trigger van de exit een 1 te zetten ipv een 0.

• 0
Posted

Vooruit dan, toch nog op de valreep opgelost, met een 1 in de exit. Ik heb wel de $$IsEmpty gewijzigd in $$isempty ..... ik kreeg in de dataviewer ineens 2 variabelen: 

$$IsEmpty én $$isempty

Dat kan normaal gesproken helemaal niet, variabelen zijn niet casegevoelig. Blijkbaar I ≠ i, dus ik weet niet welke letter I er is gebruikt. Snap er niks van.

knop6.fmp12

• 0
Posted
1 hour ago, menno said:

Bij de exit gaat het mis als je het gevulde (voordien opgeslagen) veld leegt en vervolgens het veld verlaat met een tab. Dat kan je oplossen door in de parameter van de trigger van de exit een 1 te zetten ipv een 0.

• 0
Posted

Mooi!. Dit lijkt me inderdaad de simpelste versie en goed te reproduceren.

Als je meerdere van dit soort "knoppen" op een layout zou hebben staan, dan moet iedere knop zijn eigen $$isempty-variabele hebben. Als je dat niet doet, dan zal knop A ook verdwijnen als alleen knop B zou moeten worden verborgen

• 0
Posted (edited)

Volgens mij is dat opgelost met de 'not isOpenState'.

Er moet nog wel even een parameter mee om het juiste veld aan te sturen.

Edited by Ari