tomstoek Posted February 22, 2021 Share Posted February 22, 2021 In sommige lijsten gebruik ik: Records opslaan als excel maar opeens gaat dat niet meer. Toen heb ik uit een oud script de commandoregel gekopieerd en aangepast en nou doet ie het wel. De regels, de oude en de nieuwe, zijn identiek. Kent iemand dat probleem? Quote Link to comment
0 tomstoek Posted February 22, 2021 Author Share Posted February 22, 2021 Zojuist zei tomstoek: In sommige lijsten gebruik ik: Records opslaan als excel maar opeens gaat dat niet meer. Toen heb ik uit een oud script de commandoregel gekopieerd en aangepast en nou doet ie het wel. De regels, de oude en de nieuwe, zijn identiek. Kent iemand dat probleem? Nog iets vergeten: De iMac's geven dan een waarschuwing dat het bestand niet op kan slaan. Quote Link to comment
0 Banach Posted February 22, 2021 Share Posted February 22, 2021 Kan het zijn dat in je nieuwe commandoregel een extra onzichtbaar teken bij de padnaam staat. Denk daarbij aan een return, tab, spatie e.d. Quote Link to comment
0 tomstoek Posted February 22, 2021 Author Share Posted February 22, 2021 Padnaam is leeg. In beide gevallen. Quote Link to comment
0 menno Posted February 23, 2021 Share Posted February 23, 2021 Het opgeslagen formaat bestaat niet meer. Dat hele oude script is waarschijnlijk gemaakt toen er nog .xls vanuit FileMaker konden worden gemaakt, tegenwoordig kan je alleen nog maar .xlsx exporteren. Importeren van dat oude formaat lukt ook niet meer Quote Link to comment
0 hans erik Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 Nog iets vergeten: De iMac's geven dan een waarschuwing dat het bestand niet op kan slaan. Probeer je soms een bestaande file te overschrijven die openstaat? Dat gaat niet. Quote Link to comment
0 tomstoek Posted March 8, 2021 Author Share Posted March 8, 2021 Ik gebruik het juiste formaat en ik overschrijf geen bestanden. Volgens mij is het apple probleem. Die heeft met elk nieuw OS de rechten steeds meer dicht gezet. Als ik in Unix de map helemaal open zet dan gaat het wel goed. Quote Link to comment
0 menno Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 Heeft niks met rechten te maken, het oude formaat xls95/97 wordt gewoon niet meer ondersteund. Wijzig je de betreffende scriptstappen niet, dan werken ze gewoon niet meer. Als je de betreffende script-stappen opnieuw opent (eventueel een beetje aanpast) en dan opslaat, doen ze het weer. Quote Link to comment
0 tomstoek Posted March 8, 2021 Author Share Posted March 8, 2021 Hoi Menno, Klopt maar dat wist ik. Het ging om nieuwe programma's. Niet gekopieerd van oude Ik moet nog een nieuwe iMac installeren en dan kan ik het uitstekend testen. Quote Link to comment
0 menno Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 Dat klopt, op de nieuwe MacOS versies moet iedere gebruiker voor ieder programma één keer toestemming geven voor iedere afzonderlijke hoofdlocatie: Documents, Desktop en Users/<Username>. Dat heeft inderdaad niks met FM te maken, daarin treedt alleen maar een symptoom op. In al de andere programma's, die iets op de schijf willen opslaan, moet die toestemming ook éénmalig worden gegeven. Quote Link to comment
Question
tomstoek
In sommige lijsten gebruik ik: Records opslaan als excel maar opeens gaat dat niet meer.
Toen heb ik uit een oud script de commandoregel gekopieerd en aangepast en nou doet ie het wel.
De regels, de oude en de nieuwe, zijn identiek.
Kent iemand dat probleem?
9 answers to this question
Recommended Posts