Ga naar inhoud
  • 0

PDF via FM server 15


se7en

Vraag

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb mijn werkwijze waarschijnlijk niet goed uitgelegd.

Records opslaan als PDF zou gebeuren vanop een Filemaker Pro advanced in gedeelde map waarop de FM-server 15 is geïnstalleerd.

Via "script uitvoeren op server" zou er dan een mail verstuurd worden via SMTP waarin die PDF wordt opgenomen.

De reden waarom er niet rechtstreeks van op de Filemaker Pro Advanced wordt gemaild, is omdat SMTP niet voor alle netwerken mag opengezet worden.

Enkel vanop de server is toegelaten om via SMTP te sturen.

De eenvoudigste oplossing zou natuurlijk de FMserver 18 zijn maar helaas zal deze upgrade nog even op zich laten wachten.

Link naar reactie
  • 0

Bovenstaande werkwijze verbaast mij. Hopelijk begrijp ik het verkeerd. Uit je laatste post maak ik op dat FMPA en FMS op verschillende computers draaien. Andere computers dan FMS mogen niet mailen met smtp.

Dit werpt de volgende vragen op:

- Is FMPA hier een robot of wordt hier bedoeld dat de clients allen FMPA gebruiken?

- Hoe wordt er überhaupt gemaild wanneer alleen de server via SMTP mails mag versturen?

- Lopen alle mails via een interne mailserver? Is dat de reden?

- Waarom is het niet mogelijk om vanaf de client of robot te mailen via het mailprogramma op die client?

 

Link naar reactie
  • 0

Met de FMPA wordt de db van de FMS geopend.

Vroeger was het wel mogelijk om rechtstreeks vanaf de FMPA te mailen maar door bijkomende wifi netwerken werd het mailen via SMTP niet meer toegelaten.

De reden ken ik niet maar dit zal ws met beveiliging te maken hebben.

Men wil wel toelaten om via het netwerk van de FMS te mailen onder SMTP.

Inloggen op de FMS gebeurt ook via VPN.

Link naar reactie
  • 0

Tsja, het zal duidelijk zijn dat ik er niet zoveel van begrijp 🤔

Wanneer je met FMPA via VPN contact maakt met FMS dan zit je toch op het netwerk van FMS? Dus zou je vanuit FMPA gewoon moeten kunnen mailen......

Wellicht dat je bij de VPN instellingen moet aangeven dat wanneer er contact gemaakt moet worden met de SMTP server dit via de VPN moet en niet via de eigen internetverbinding van de computer.

Hoe wordt vanaf de FMPA computer überhaupt gemaild of mag die computer helemaal geen mail versturen?

aangepast door Banach
Link naar reactie
  • 0

Klinkt als een vrij wazige situatie…

Maar waarom sla je de pdf niet op in een container? Dat maakt het leven in deze een stuk eenvoudiger.

Dan kun je gewoon vanuit de container mailen.

De server kan alleen documenten versturen als bijlage die op de server in de Documenten-map (van de server) staan. Alle andere locaties zijn niet toegestaan.

Eerlijk gezegd denk ik dat je het je moeilijker maakt (laat maken) dan nodig.

Link naar reactie
  • 0

Vanuit een container moet je hem toch exporteren om hem te kunnen mailen in FMS15, dit kan trouwens ook naar de temp folder. 
met bv de BaseElements plugin kun je ook bestanden vanuit andere mappen halen op de server, je zult ze wel in de documenten of temp folder moeten zetten om te mailen met de fm mail stap. (Als je de mail optie van BaseElements gebruikt kun je wel vanuit een container of andere map mailen.)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...