Ga naar inhoud

Ventura en files in container met Invoegen vanuit URL


Aanbevolen berichten

Ik kom kennis tekort en vraag daarom hulp.

Situatie: FileMaker Pro als client naar Filemaker server die op Ventura draait.

In het Script wat op de server draait:

Records opslaan als PDF :   filemac:/Macintosh HD/Library/Filemaker Server/Data/Documents/test.pdf  (uiteraard met Get(Documentpad)
Er wordt netjes een pdf aangemaakt en die zie ik ook fysiek staan.

Nou wil ik dat bestand in een container zetten met:
Invoegen vanuit URL doel mijncontainer met als URL: file:///Volumes/Macintosh HD/Library/Filemaker Server/Data/Documents/test.pdf

Acties:
De directory gedeeld gemaakt, rechten nog eens aangepast enz
Pdf in een andere gedeelde map gezet en geprobeerd op te vragen
Daarna die map gedeeld en rechten aangepast maar ik blijf dan of 1630 of 100 als foutcode krijgen.
Ik zie het bestand staan maar Filemaker server script schijnbaar niet

Dit probleem heb ik vanaf dat ik Ventura geïnstalleerd heb.

Heeft er iemand tips voor mij?

 

Link naar reactie

Ik doe het als volgt (op Windows en op MacOS hetzelfde):

Save Records as PDF [ $file etct etc. ]
Open Data File [ $file ; Target: $fileid ]
Read from Data File [ File ID: $fileid ; Target: $blob ; Read as: Bytes]
Close Data File [ File ID: $fileid ]
Set field [ Records::ContainerField ; $blob ] 
Commit records

Het enige nadeel is de PDF niet interactief is en dat je dus geen thumbnail van het bestand krijgt

Link naar reactie

Als je dit toevoegt in je script krijg je in ieder geval weer een thumbnail. Of hij daarmee interactief wordt heb ik eigenlijk niet geprobeerd, omdat ik daar altijd problemen mee heb (FileMaker crash, of hij blijft eeuwig zeuren om Acrobat, terwijl ik die al talloze malen heb aangewezen – en ik open liever het bestand via een export naar de tmp map, werkt veel beter dan geknoei in een containerveld).

#  Repair interactive containers
Set Field [ CONTAINER::Container ; Base64Decode ( Base64Encode ( CONTAINER::Container ) ; GetContainerAttribute ( CONTAINER::Container ; "FileName" )) ] 

 

Link naar reactie

Handig.

Ik gebruik:


	Variabele instellen [ $pad ; Waarde: Get ( Documentpad )  & $filename & ".pdf" ] 
	Variabele instellen [ $url ; Waarde: ConvertFromFileMakerPath ( $pad ; URLPath ) ] 
	# 
[…] 
	Invoegen vanuit URL [ Selecteren ; Met dialoogvenster: Uit ; Doel: Facturen::Document ; $url ; URL niet automatisch coderen ] 

Voor zover ik weet geen issues met pdf weergave.

 

@Menno: is er een specifieke overweging om voor de data file scriptstappen te kiezen?

aangepast door Marsau
aanvulling
Link naar reactie
4 uren geleden, Marsau zei:

Handig.

Ik gebruik:


	Variabele instellen [ $pad ; Waarde: Get ( Documentpad )  & $filename & ".pdf" ] 
	Variabele instellen [ $url ; Waarde: ConvertFromFileMakerPath ( $pad ; URLPath ) ] 
	# 
[…] 
	Invoegen vanuit URL [ Selecteren ; Met dialoogvenster: Uit ; Doel: Facturen::Document ; $url ; URL niet automatisch coderen ] 

Voor zover ik weet geen issues met pdf weergave.

 

@Menno: is er een specifieke overweging om voor de data file scriptstappen te kiezen?

Hallo Marsau,

Ik heb bovenstaande geprobeerd op FileMaker Pro. Daar doet ie het uitstekend.

Maar op Filemaker server krijg de onderstaande melding 100. Geen bestand aanwezig.

2023-03-22 15:19:26.582 +0100    Information    645    NCS7.local    Schedule "Factuur pdf bijwerken server - Admin 792" scripting error (100) at "Easy4u_ZZP : Factuur pdf bijwerken server : 227 : Insert from URL".

Ga ik nou zoeken dan is het bestand aangemaakt in /Macintosh HD/Bibliotheek/Filemaker Server/Data/Documents
Vraag je dan het bestand op dan ziet ie hem niet.


Dat doet ie in Ventura. In de vorige OS ging het goed.


 

Link naar reactie
Op 21-3-2023 om 17:37, menno zei:

Ik doe het als volgt (op Windows en op MacOS hetzelfde):

Save Records as PDF [ $file etct etc. ]
Open Data File [ $file ; Target: $fileid ]
Read from Data File [ File ID: $fileid ; Target: $blob ; Read as: Bytes]
Close Data File [ File ID: $fileid ]
Set field [ Records::ContainerField ; $blob ] 
Commit records

Het enige nadeel is de PDF niet interactief is en dat je dus geen thumbnail van het bestand krijgt

Deze werkt inderdaad en het klopt. De pdf is niet interactief.

Trouwens: Zou het kunnen zijn dat Ventura het protocol file: niet activeert.  Misschien is het dat.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...