Ga naar inhoud

fmp 19 vs Claris Filemaker 2023


VWin

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik ben het noorden niet een beetje maar om zo te zeggen helemaal kwijt ...

Hoe meer ik de website van Claris bezoek en uitpluis hoe minder ik me er in kan terug vinden.

Vragen:

Kan je "fmp19"  als zodanig  nog wel aankopen op de Filemaker (of moet ik zeggen Claris)-website ??

Ik zie enkel nog staan "Claris FileMaker Pro 2023" aan (!!!) 380 euro/upgrade

Zo ja: geldt dan nog de mogelijkheid om "peer-to-peer" te werken (max. 5 personen) ?

Zo nee: is "Claris Filemaker 2023" gewoon een andere naam (met wellicht supplementaire mogelijkheden) voor het afgeschreven Filemaker 19 ?

En laat deze "Claris Filemaker 2023" nog "peer-to-peer" toe ?

Link naar reactie

Sinds er een nieuwe roerganger aan het hoofd staat (Brat Freitag) is er het een en ander veranderd;

- De naam is veranderd naar de oude naam Claris.

- Naast het FM portfolio is er een nieuw Claris portfolio gemaakt, wat (oneerbiedig) het FM portfolio is met wat nieuwe toeters en bellen. het is de bedoeling dat op den duur het FM portfolio wordt overgenomen door het Claris portfolio.

- Om aan te geven dat ze de FM portfolio nog geruime tijd zullen ondersteunen hebben ze niet versie 19.7 uitgebracht maar versie 2023 die intern versie 20 heet. deze kan nog steeds peer to peer verbinding maken met max 5 personen (minimaal FM 19.3)

- FM 2023 werkt met dezelfde bestanden als FM 19 (.fmp12)  

Link naar reactie
On 8/3/2023 at 5:27 PM, VWin said:

Kan je "fmp19"  als zodanig  nog wel aankopen op de Filemaker (of moet ik zeggen Claris)-website ??

Ik weet niet hoe lang geleden je voor het laatst de ‘FileMaker’ site bezocht hebt, maar de naam Claris is toch al weer een poosje in gebruik. Verder is er eigenlijk niet veel anders. OK, er zijn producten bijgekomen (Claris Connect, Claris Studio, Claris Pro), maar daarmee bestaat Claris FileMaker Pro toch ook al weer een poosje onder deze naam. Alleen door onze eigen ingesleten gewoonten noemen we het gewoon nog FileMaker… zonder het Claris ervoor.

Link naar reactie

Nog een optie die vaak over het hoofd wordt gezien: 

Claris FileMaker Developer Subscription

€ 89 per jaar.

"Met de Claris FileMaker Developer Subscription License kunt u tegelijkertijd tot drie (3) licenties voor Claris FileMaker Server ('FileMaker Server'), drie (3) gelijktijdige webgebaseerde clientverbindingen voor Custom Web Publishing en drie (3) gebruikerslicenties voor toegang tot Claris FileMaker Pro ('FileMaker Pro'), Claris FileMaker Go en Claris FileMaker WebDirect gebruiken. De software die onder deze licentie wordt geleverd, mag niet worden gebruikt in een productieomgeving. "

 

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...