Ga naar inhoud

Na sluimer (of slaap)stand in windows start een fmp-toepassing op maar ..


VWin

Aanbevolen berichten

Hallo, 

- een recente laptop met Windows (10 of 11 speelt geen rol bij het probleem) , genoeg Ram-geheugen én een SSD. geen sprake van een fmp-server

- de laptop is niet steeds verbonden met zijn oplader (speelt proefondervindelijk blijkbaar ook geen rol bij dit probleem)

- een stand-alone fmp-toepassing staat open en .. de laptop wordt in sluimer-of slaapstand gezet of gaat (zonder oplader, na x tijd) automatisch in slaapstand 

- het heropstarten van een sluimer-of slaapstand maakt

                     - dat een fmp-toepassing die uit één file bestaat, mits herinvoegen van inlog en paswoord, vlot weer opstart

                     - maar een fmp-toepassing die uit  (old-fashioned) meerdere individuele files bestaat (dus niet één file met tabellen)  kan slechts heropgestart worden MITS                              ...ELKE indivduele file met inlog en paswoord wordt heropgestart ... onbegonnen werk !

Er zit dus niets anders op dan "cancel" te kiezen en ..gewoon de toepassing van nul herop te starten. Enig pluspunt als troost: blijkbaar zijn de diverse files niet beschadigd, althans niet indien het gaat om heropstarten uit een sluimerstand.

Heeft er iemand een oplossing om toch vlot na een heropstart uit sluimer- of slaapstand dergelijke fmp-toepassing  diverse files) op te starten ?

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Hallo,

heb het eindelijk even kunnen testen.

Het lijkt er echter op dat die mogelijkheid enkel geldt voor FMGO ...

Op een klassieke fmp 19 onder windows 10 blijkt het uitvinken van die optie(s)  dan toch geen effect te hebben en wordt je dus verondersteld tig maal een paswoord her in te brengen ... Ik besef  wel dat in het geval van één enkele file het herintikken van een pswd geen probleem mag zijn.

Iemand een andere suggestie ?

zie bijlage

Snap755.jpg

Link naar reactie
On 12/9/2023 at 3:56 PM, VWin said:

Het lijkt er echter op dat die mogelijkheid enkel geldt voor FMGO

Dat staat eerlijk gezegd ook in de regel zelf…

Maar misschien dat deze (server)optie ook nog iets verlichting kan bieden (al weet ik dat eerlijk gezegd niet zeker) en mogelijk heeft het opslaan van het wachtwoord in de sleutelhanger van de gebruiker er ook mee te maken…

image.thumb.png.9a19ade2fdbea05f93a39ad5e1c6b3b5.png

Link naar reactie

Ik begrijp dat het hier gaat om bestanden welke niet via FMServer gedeeld worden. De enige mogelijkheid is dan om de laptop niet in sluimer te laten gaan. Het beeldscherm is het onderdeel dat veel energie verbruikt. Laat dus alleen het beeldscherm in sluimerstand gaan.

Zodra je meerdere (gekoppelde) bestanden via FMServer deelt is de oplossing precies wat BBW hierboven aangeeft.

Link naar reactie
Op 11-12-2023 om 09:12, Banach zei:

Ik begrijp dat het hier gaat om bestanden welke niet via FMServer gedeeld worden. De enige mogelijkheid is dan om de laptop niet in sluimer te laten gaan. Het beeldscherm is het onderdeel dat veel energie verbruikt. Laat dus alleen het beeldscherm in sluimerstand gaan.

Zodra je meerdere (gekoppelde) bestanden via FMServer deelt is de oplossing precies wat BBW hierboven aangeeft.

In mijn voorbeeld ging het om een laptop die mee in de wagen wordt genomen en dus voortdurend tijdens een rondtrip  (wellicht zonder permanent aangesloten voeding !)wordt aangesproken. Ik vrees dat in een hotsende, botsende wagen enkel het scherm in sluimerstand laten gaan zal leiden tot een vroegtijdig "afsterven" van een laptop ZONDER "SSD"-schijf. Niet ?
Andersom, vraagje: Zou een laptop met enkel een SSD-schijf schokbestendiger zijn en dus met alle mogelijke geopende APP's mogen rondhotsen ? 

Link naar reactie

Een beetje off topic, maar toch:

Ik heb hier ook een mac mini vast geinstalleerd in mijn rijdend kantoortje. Werkt prima als servertje (inderdaad een SSD is een must), en de M1 verbruikt super weinig. Zit echter nog steeds op 220 volt, en ik wil mijn inverter niet constant op laten staan + het zou nog minder verbruiken als ik de Min i rechtstreeks op 12 volt zou kunnen aansluiten.

Op youtube al iets gevonden over hoe dat moet, maar ik ben wel een ramp met een soldeerbout, dus als iemand een bedrijf in Europa weet waar je je mini naar kan sturen, en waar je'm terugkrijgt met een BTW factuur, dat zou ik erg blij van worden.

Ik had ergens een US bedrijf gezien dat een extra 12 socket installeerde zodat je echt kon blijven kiezen tussen het lichtnet en 12 volt. Dat hoeft niet echt, maar is natuurlijk wel meegenomen. Let wel dat een correcte installatie ook inhoudt dat er een 12V DC regulatortje geinstalleerd wordt, zodat 12 volt ook wel degelijk 12 volt is, en niet wat mijn batterijen aanleveren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...