Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker 20... en Json i.c.m. Sonoma Macos


tomstoek

Vraag

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Menno,

Dat zijn ook de versies waarmee ik werk alleen zit de FMP versie op een Mac Studio.
In de bijlage een voorbeeld van de Json constructie

Het vreemde is dat om het eerste gedeelte zit een loop en bij het aanroepen van het Script stopt de loop.

Heb al in de beide scripts, nieuwe layouts aangemaakt en die dus ver vangen. Kopieer ik het aangeroepen script in het eerste script en haal de Json eruit dus dan loopt alles wel.

 

Json script.pdf

Link naar reactie
  • 0

Dag Tom,

Ik geloof er geen barst van dat je opzet er iets mee te maken heeft; waarschijnlijk zie je ten onrechte je gewijzigde setup als oorzaak van het probleem (evenals de omgevingstemperatuur, luchtdruk etc. 😀)

Ik zie veel dingen in je script die tot een fout of (nul-uitvoer) kunnen leiden. Doe eens een debugger met dataviewer: zijn de variabelen die je gebruikt wel beschikbaar?

Wil ook opmerken dat je script dramatisch ingekort kan worden. 

(doe jezelf een plezier een gebruik een CF om variabelen uit een json te halen...)

Link naar reactie
  • 0

Hallo Marsau,

Klopt, het script kan veel korter en ook netter maar: Ik controleer in het script of alle variabelen wel gevuld zijn. 

CF is nog nieuw voor mij.

Nog een belangrijk feit: Als ik het programma start op de nieuwe Mac Studio gaat het fout maar start ik het programma op mijn "oude" iMac (drie jaar) oud dan gaat het goed.   Beide machines draaien op Sonoma  14.2.1

De Mac Studio: APPLE Mac Studio M2M 12/30 64G/ 1T

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Banach,
Klopt. De 'oude' computer is een intel.
Ik kan me ook nog herinneren dat we met de update naar het vorige MacOS (Ventura) een soortgelijk probleem hadden. Had alleen verwacht dat het wel opgelost zou zijn naar een volgend OS maar nee.
Bij het vorige MacOS hadden we de Mac mini die als server fungeerde vervangen door een Mac Studio en daar ook gelijk de laatste versie van Ventura op gezet en toen konden de clients niet meer printen. Filemaker Pro klapte er zelfs uit. Als workaround heb ik alle printopdrachten toen vervangen door eerst een pdf aan te maken en die aan het OS afgaf om te printen. Dat werkt nog steeds prima.

Maken we dus hier ook een workaround voor zodat we Json even kunnen omzeilen.

 

Link naar reactie
  • 0
Op 2-1-2024 om 20:43, Banach zei:

Dat printprobleem is mij bekend. De oplossing is dan om de printers even te verwijderen en opnieuw te installeren.

Had ik geprobeerd maar na een paar dagen begon het weer.  Zelf het aansturen van de printers op IP in plaats van op Bonjour hielp een paar dagen langer maar ook dat ging na een paar dagen fout.

Ik heb alle printopdrachten veranderd in het maken van een pdf en die kunnen ze dan printen vanuit de pdf-reader.

(en natuurlijk zo dat je dmv een vinkje om kunt schakelen naar de oude situatie)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...