Ga naar inhoud
  • 0

Afbeelding in Containers invoegen


Kees van den Berg

Vraag

Hallo allemaal, ik ben kersvers of fonkelnieuw hier ,Ik zal me iets voorstellen , Mijn voornaam is Kees  ik ben 68 jaar en werk niet meer actief .

Maar ik heb een vraag over afbeeldingen plassen in containers

Ik ben LP verzamelaar en ben bezig mijn verzameling in te voeren in een FileMaker Pro  bestand wat ik ontworpen heb .

nu heb ik twee  containers gemaakt 1 voor de voorkant van de lp en 1 voor de achterkant van de lp, heb jpeg afbeeldingen gemaakt van de lp's nu moeten die containervelden gedefinieerd worden en daar zit nu kloe voor mij, moet de knop instelling opgeven, ofwel Enkele stap of Script uitvoeren  van Huidig bestand. dan krijg ik nog Optionelescriptparamer en als je dat aanklikt krijg je een nieuwe windje met berekend opgeven, aan de linkerkant staan mijn veldenen aan de rechterkant allemaal formules en speciale codes waar ik geen kaas van gegeten heb en dat is het struikelblok voor mij, ik weet niet hoe ik een en ander moet definiëren.

Ik had al wel bestand selecteren gedaan en geen afbeelding omdat ik veel lp's heb en daardoor het bestand traag zal worden. Zo dat is even snel een beknopt verslag van mij.

Verder heb ik een MacBook Pro met Ventura 13.6.4 bestuurings systeem, en FileMaker Pro 18 Advanced

 

 

Link naar reactie

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Kees, welkom bij de club!

Je vraag is niet helemaal duidelijk, maar als je 2 containers hebt kun je daar de afbeeldingen in slepen, daar heb je geen script voor nodig.
Het aantal foto's zal de snelheid niet zo erg beïnvloeden, wel zal het formaat van de database stevig maken.
Je kunt de afbeeldingen ook buiten de database opslaan, waardoor de database hanteerbaarder blijft.  Je kunt dat instellen in in de instellingen van de container door onder opslag de optie 'container extern opslaan'  

 

Schermafbeelding 2024-02-28 om 21.04.02.png

Link naar reactie
  • 0
22 uren geleden, Infomatics zei:

Je kunt de afbeeldingen ook buiten de database opslaan, waardoor de database hanteerbaarder blijft.  Je kunt dat instellen in in de instellingen van de container door onder opslag de optie 'container extern opslaan'  

 Hallo en bedankt voor het welkom.  Dit is allemaal nieuw voor mij , maar ik ga mijn best doen er iets overzichtelijks van te maken

Dat van die Afbeeldingen naar een container slepen heb ik gedaan ,is eigenlijk hetzelfde als afbeelding toevoegen denk ik.

Maar dit werkt niet ,als ik in het veld container klik gebeurd er niets met de afbeelding die ik erin gesleept heb, eigenlijk moet er en popup venster komen waarin de hoes op halve grote word weergegeven  , ik heb er wel wat over gelezen maar en ben er ook al iets me bezig geweest ,het popup venster kwam ook maar zonder afbeelding,dus daar gaat wat fout.

Link naar reactie
  • 0
17 hours ago, Kees van den Berg said:

Maar dit werkt niet ,als ik in het veld container klik gebeurd er niets met de afbeelding die ik erin gesleept heb, eigenlijk moet er en popup venster komen waarin de hoes op halve grote word weergegeven  , ik heb er wel wat over gelezen maar en ben er ook al iets me bezig geweest ,het popup venster kwam ook maar zonder afbeelding,dus daar gaat wat fout.

Dit doet hij niet uit zichzelf… als je in een container klikt selecteerd hij alleen de inhoud. Alles er omheen moet je zelf bouwen…

Link naar reactie
  • 0
3 uren geleden, bigbadwolf zei:

Dit doet hij niet uit zichzelf… als je in een container klikt selecteerd hij alleen de inhoud. Alles er omheen moet je zelf bouwen…

Nu gaat het mij om dat opbouwen, kun je van zo'n containerveld een popup of knop maken ,dat als je in het containerveld klikt er een venster verschijnt waar de afbeelding dan wat uitvergroot word weergegeven .  ( Ik hoop dat ik mij duidelijk genoeg heb geprobeerd te verwoorden )    Graag een reactie

Link naar reactie
  • 0

Van het veld zelf een popup maken kan niet, maar je kunt er wel een popupknop overheen leggen. Op de popup zet je dan gewoon het veld (nog een keer).

Dit heeft wel een nadeel, je kunt een object niet meer in de container slepen zonder de popup te openen. Alternatief is de knop er naast te zetten, of deels over de container.

Link naar reactie
  • 0
Op 2-3-2024 om 12:49, bigbadwolf zei:

Waarom een ‘Excel’-lay-out en niet gewoon een lijstweergave? Dan kun je eventueel ook beter met knoppen en ‘normale’ velden werken.

Hallo, mag ik weten wat het verschil is, en ik wist niet dat men dat een excel-lay-out noemt , dat is de lay-out waar ik mijn gegevens op invoer.

maar ik heb ook nog wel een andere, ik zal het ook plaatsen.

 

Scherm­afbeelding 2024-03-06 om 17.12.14.png

Link naar reactie
  • 0

Hoi daar, ik ben nog wel wat aan het uitproberen in de lijstweergave met een popup maar vind het ingewikkeld , voor mensen die weten hoe dat moet is het waarschijnlijk een simpel klusje . is er niemand die zegt ik zal wel even wat in elkaar knutselen ,en als je dat wat lijkt heb je een voorbeeld voor jou situatie . maar schijnbaar werkt het niet zo, en misschien denk ik daar wel gemakkelijk over?

Ik heb momenteel even niet te veel tijd om er mee bezig te zijn  (andere verplichtingen) maar ik kom er nog wel weer op terug.  Vriendelijke Groet,

Link naar reactie
  • 0
Op 13-3-2024 om 21:54, Infomatics zei:

Hallo Informatics, ik wil u vriendelijk bedanken voor uw voorbeeld ,ben er nog wel even mee aan het puzzelen geweest maar heb het nu voor elkaar 

Had het al wel werkend maar had de popup kleiner dan de container waardoor hij niet functioneerde heb toen nog weer naar uw voorbeeld gekeken en 

zag dat de popup er helemaal overheen lag , en toen deed hij het wel 

Verder wil ik iedereen bedanken die mij op enige wijze heeft geprobeerd te helpen. 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...