AvD Posted April 13, 2008 Posted April 13, 2008 (edited) Het spetterend vuurwerk van de Antwerpse FMSummit is nog warmgloeiend aan het nasissen, en we beginnen al te denken aan het volgende FileMaker evenement van de lage landen: de 9de confituursessie Traditiegetrouw zou die doorgaan de tweede zaterdag van juni en na het overgrote succes van de vorige uitgaven, zijn er stemmen gerezen om de locatie te behouden. Zowel de zaalaccomodatie als de culinaire naverbranding liggen nog in ieders geheugen. Dit is dus een oproep voor de eerste reacties. We gaan ervan uit dat de voltallige groep van vorige uitgaven er weer bij zal zijn en dat er daarbovenop nog een aantal nieuwe gezichten verschijnen. Deze keer belooft het nog meer dan vroeger de moeite te worden, want er is heel wat nieuws te vertellen. Kom op dus met jullie reacties! Edited April 17, 2008 by Guest
AvD Posted April 14, 2008 Author Posted April 14, 2008 Inderdaad, 14 juni zou het moeten zijn. Moet er een poll gestart worden over een en ander? Aparte beginnerssessies? Vragenuurtje? (eventueel met vragen op voorhand in te leveren, niet voor de simpele dingen die op Clarify gevraagd en beantwoord kunnen worden, maar meer techniek-gerichte vragen die baat hebben bij een korte demonstratie)?
SuperWimmie Posted April 16, 2008 Posted April 16, 2008 Tip: Inventariseer de vragen vooraf en geef daar een tijdspad aan mee. Het voorkomt dat je op het eerste de beste onderdeel veel te lang blijft hangen ten koste van andere interessante zaken. Alhoewel de onbevangenheid van de vorige sessie mij toch ook heerlijk gesmaakt heeft
SuperWimmie Posted April 16, 2008 Posted April 16, 2008 (tot mijn spijt gaat 14 juni mij niet lukken )
Stardust Posted April 16, 2008 Posted April 16, 2008 F@#{k ... Ben ik weer net met vakantie Ik vermoed dat dit geen reden is om uitstel tot een week later te krijgen Alleszins wens ik de mededelers veel plezier! Danny
peterS Posted April 16, 2008 Posted April 16, 2008 Andre, ik had nog de link beloofd voor de contract generator voor IT licentie contracten e.d. Bij deze: http://www.quickforms.net/ Fraaie foto op clarify, de lucky winner ! 14 juni zou ik kunnen. groet, Peter
AvD Posted April 16, 2008 Author Posted April 16, 2008 Bedankt voor de info. Wat de datum betreft: misschien moeten we toch even een raadpleging houden nu er al twee kandidaten afgehaakt hebben, wat denk je? En Rony?
Rony Rabijns Posted April 17, 2008 Posted April 17, 2008 Voor mij is een week later (21-06, start van de zomer ...) ook prima.
AvD Posted April 17, 2008 Author Posted April 17, 2008 OK, dan starten we een poll met voorkeur voor 21 juni.
hbrendel Posted April 17, 2008 Posted April 17, 2008 Even een tegengeluid: Ik kan wel op 14 juni en NIET op 21 juni.
Johnny Posted April 24, 2008 Posted April 24, 2008 Ik houd beide datums even gereserveerd en wacht af waar de voorkeur naar uitgaat. Jan Sterenborg
Stamper Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 14 of 21 ; maakt niet uit, maar toch lichte voorkeur voor 14
Peter Wagemans Posted May 3, 2008 Posted May 3, 2008 Op de 14de ben ik op de WWDC (yes!) samen met dannydv en nog zo'n 5000 andere techno-weenies, dus heb op de 21ste gestemd.
AvD Posted May 3, 2008 Author Posted May 3, 2008 Na de toelichting van Peter denk ik dat we best de 21ste aanhouden.
Peter Wagemans Posted May 4, 2008 Posted May 4, 2008 Als je het zo stelt, André, voel ik me ook verplicht om een sessie te geven als het programma opgevuld moet geraken. Laat het maar weten. -- peter
AvD Posted May 5, 2008 Author Posted May 5, 2008 Zeker, Peter. Na hetgeen je getoond hebt in Nice en in Antwerpen denk ik dat er voor velen onder ons nog heel wat bij te leren is over globals en variabelen. Dit brengt me weer op het oude idee van "sessie-driven evenementen". Da's natuurlijk geen jam session en nog veel minder een confituurding, maar het heeft wel een aantal onmiskenbare voordelen: er is een duidelijk programma, er is mogelijkheid tot parallelsessies en deelnemers kunnen een weloverwogen keuze maken: "Ik ga ernaartoe, en ik volg die en die sessies." Dat verlost ons tevens van een (soms) gehoorde kritiek in verband met het niveau van bepaalde voorstellingen (te hoog voor velen, te laag voor sommigen). Toch kan het niet de bedoeling te zijn een mini-versie van een conferentie te worden. We moeten in elk geval het vrijblijvend karakter behouden. Maar ik pleit toch voor een minimum aan programma en overzicht.
Stardust Posted May 8, 2008 Posted May 8, 2008 Globale variabelen ... mmm ... dat wordt smullen !! Danny
Recommended Posts