Ga naar inhoud
  • 0

vensters aanpassen


se7en

Vraag

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Op windows werkt dit alleen binnen het kader van de grootte van het venster waarin filemaker draait (zoals Felix al heeft uitgelegd), maar zo te zien werk je op Apple en dan heb je scriptmatig mogelijkheden: Kies voor de scriptstap "Adjust-Window" en kies bij de eigenschappen voor "Maximize" en dan wordt je actieve venster zo groot als je scherm. (De "groene stip" gaat niet verder dan je venster aanpassen aan de maximale dimensie van je layout, zonder de ankering te activeren of naar de laatste handmatige instelling van de grootte van dat venster)

Maximaliseer.fmp12

Link naar reactie
  • 0
Op windows werkt dit alleen binnen het kader van de grootte van het venster waarin filemaker draait (zoals Felix al heeft uitgelegd), maar zo te zien werk je op Apple en dan heb je scriptmatig mogelijkheden: Kies voor de scriptstap "Adjust-Window" en kies bij de eigenschappen voor "Maximize" en dan wordt je actieve venster zo groot als je scherm. (De "groene stip" gaat niet verder dan je venster aanpassen aan de maximale dimensie van je layout, zonder de ankering te activeren of naar de laatste handmatige instelling van de grootte van dat venster)

 

Ik zoek naar een oplossing om het actieve venster van Filemaker aan te passen aan de grootte van de layout.

Link naar reactie
  • 0
Ik zoek naar een oplossing om het actieve venster van Filemaker aan te passen aan de grootte van de layout.

Met dezelfde script-stap waarmee in het voorbeeld wordt gemaximaliseerd, kan je bij de instellingen daarvan ook kiezen voor "reduce-to-fit" en dan wordt je bestandsvenster precies zo groot als dat je de layout hebt getekend (+ de omranding en status-balk)

Link naar reactie
  • 0

In Windows telt hij de rand van het kader ook mee.

 

En dat is een "probleem" omdat dit persoonlijke Windows instellingen zijn, waar je voor alle Windows programma's kleurtjes, knoppen, lettergrootte en kanderdikte kan instellen.

Zo verschillen de standaard instellingen van XP, Vista en Windows 7 ook nog eens...

 

Het zijn maar een paar pixels, maar van wezenlijk belang.

In Filemaker kan ik dat niet uitgelezen krijgen.

 

Zelf heb ik alle schermen op 1 formaat staan. Ik tel bij mijn ontwerp er 30 pixels bij en dat blijkt in de praktijk wel te volstaan.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...