Ga naar inhoud
  • 0

32 bit ipv 64 bit


marcelboot

Vraag

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De installer bepaalt niet zelf welke versie wordt geïnstalleerd en FM op windows is ook niet universeel 32/64 bit (zoals op MacOS), maar dat bepaal jij zelf als gebruiker door de juiste installer te gebruiken.

Als je bijvoorbeeld wilt mailen vanuit FileMaker en je hebt outlook als email-programma, dan is dat vrijwel zeker een 32 bits programma en dat geval moet ook FMP 32 bits zijn, omdat je anders problemen zal krijgen. Gebruik je plug-ins dan heb je voor de 64bit versie van FM ook .fmx64 plug-ins nodig 32bits plug-ins doen het gewoon niet.

Ik hebz zelf beide versies geïnstalleerd en nog geen performance-verschil kunnen vaststellen tussen 32- en 64-bit FM. Je kan ook geen een grotere cache instellen in 64bits, in beide is dat maximaal 512Mb, dus de enige zin om 64-bits te installeren zou zijn omdat je email-client ook 64-bits zou zijn .....

Link naar reactie
  • 0

Je bepaalt helemaal niets. Er zijn voor 32-bits en 64-bits aparte installers beschikbaar. De huidige versie 32-bits heet nu fmp_14.0.2.200_x32.exe en de 64-bits heet fmp_14.0.2.200_x64.exe (kan ook fmpa.... heten wanneer je advanced gebruikt).

 

Je kan op 32-bits windows alleen maar 32-bits FMP installeren.

 

Je kan op 64-bits windows zowel 32-bits als 64-bits installeren.

 

Ik adviseer je om gewoon 32-bits te installeren omdat je geen enkel prestatievoordeel behaalt met 64 bits. Zie ook mijn vorige bericht over plug-ins en communicatie met ander software.

Link naar reactie
  • 0

En de volgende FM versie willen ze de 32 bits laten vervallen?

 

Oeps... dat gaat nog wat hoofdpijn bezorgen, vermoed ik.

 

Ik meen mij ook te herinneren dat Windows 64 bits alleen maar harder loopt indien er geen 32 bits processen actief zijn.

Vroeger had ik wel zoiets vaags begrepen, maar het fijne weet ik er ook niet van.

Dit zou kunnen verklaren waarom er geen performanceverschil is ontdekt, Menno.

Link naar reactie
  • 0

Dan zullen we nog wel een hele tijd een "overgangsfase" hebben, want er is nog veel oude meuk die 32-bits is en zoals gewoonlijk houden ze bij MS de zaken nog erg lang backwards-compatible (kan nu nog steeds echte xp-progjes draaien en die worden al meer dan 10 jaar niet meer bijgewerkt (fmp6 bijvoorbeeld)). MS zal windows voor werkstations dus nog heel lang in een 32-bits versie blijven uitbrengen verwacht ik. En daarmee zal FileMaker ook nog wel even een 32bits windows versie (moeten) blijven maken.

Link naar reactie
  • 0
Ik heb FMPro draaien op een iMac in Bootcamp onder Win 8.1. Hoewel alles draait op 64 bit, wordt FMPro toch als 32 bit geinstalleerd. Na de upgrade naar Win 10 installeer ik het weer en het blijft de 32 versie.

Wat valt hier aan te doen??

Ik vraag me dan altijd af in zo'n situatie als men weinig van windows weet en toch een mac gebruikt waarom deze oplossing, wat mankeert er aan FMP voor Apple?

Link naar reactie
  • 0

Dan is parallells net zo makkelijk en hoef je er niet windows 10 op te zetten verschil met 8.1 is er nog niet echt. Ik zou als ik moet testen gewoon lekker max 8.1 houden en pas als alles zeker is werken met 10. Je bent dan wel met flinke sprongen vooruit gegaan :D als je nu al FMP database maakt voor windows gebruikers en die moet controleren op uiterlijk. Ik hou me nog even bezig met 8.1 ze moeten bij Microsoft maar eerst eens zeggen wat ik moet gaan betalen na dat eerste jaar voor windows 10.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...