Ga naar inhoud
  • 0

Aanpassen icons traag


hans erik

Vraag

Ik probeer in FMPA14 een paar button icons aan te passen (niet met de SVG graphics, want die worden niet in het thema meegenomen, maar gewoon via de inspector > appearance tab).

Het vreemde is: het duurt erg lang voordat een graphic geïmporteerd is, bijna een minuut voor een PNG van 15 KByte. Upgrade naar 14.0.3 gedaan, probleem blijft.

In FileMaker 13 gaat het allemaal probleemloos.

 

Iemand soortgelijke ervaringen?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee, helaas (of gelukkig) ik herken dit niet. Heb je al gekeken of het wellicht aan het bestand ligt. Maak eens een nieuw bestand, heb je daarin hetzelfde? Maak eens een nieuwe knop. Wat zie je daarbij gebeuren? Gebruik eens een ander bestandstype dan png. Loopt dit via FMS? Zit daar ergens een blokkade.

Belangrijke vraag is of je deze laadtijden ook hebt bij het (de eerste keer na opstarten) tonen van een layout met die knoppen of is het puur een aanpas/develop/upload probleem?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb dit ook bij een paar klanten die op FMS14 draaien op een Windows server 2008 machine.

Als ik lokaal of via internet plaatjes in layouts importeert, png of jpg dan duurt het soms meer dan een minuut om ze op de layout te krijgen,

plaatjes van een paar kb.

Ook het importeren van plaatjes of bestanden in een container veld is dan vaak erg traag.

 

Ik heb nog niet kunnen achterhalen wat de oorzaak is.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...