Peter Wagemans Posted November 8, 2019 Share Posted November 8, 2019 Ik wil graag dat de popover automatisch sluit nadat ik tussen de records navigeer via de portal. Hoe doe je zoiets? Lijkt eenvoudig. Is het niet. Quote Link to comment
2 Banach Posted November 9, 2019 Share Posted November 9, 2019 Graag gedaan meneer! Waarschijnlijk begrijp ik jouw bedoeling niet want bij het navigeren naar een ander record wordt de popover gesloten, ook wanneer deze actief is. Ook is een commit daarvoor al voldoende. Untitled2.fmp12 Quote Link to comment
0 Banach Posted November 8, 2019 Share Posted November 8, 2019 Gebruik een scripttrigger: OnRecordLoad. En in het script: close popover Zie https://fmhelp.filemaker.com/help/18/fmp/nl/#page/FMP_Help%2Fscript-triggers-layouts.html https://fmhelp.filemaker.com/help/18/fmp/nl/#page/FMP_Help%2Fonrecordload.html%23 en https://fmhelp.filemaker.com/help/18/fmp/nl/#page/FMP_Help%2Fclose-popover.html%23 Quote Link to comment
0 Peter Wagemans Posted November 9, 2019 Author Share Posted November 9, 2019 Banach, bedankt om mij te vertellen dat er script triggers zijn in FileMaker. Maar zo eenvoudig is het niet. Probeer het eens zelf. Untitled.fmp12 Quote Link to comment
0 hbrendel Posted November 9, 2019 Share Posted November 9, 2019 Ik heb het getriggerde script aangepast... Zo beter? Untitled2.fmp12 Quote Link to comment
0 Ari Posted November 10, 2019 Share Posted November 10, 2019 Ware het niet dat je dan altijd een ander record moet kiezen. Waarom niet gewoon zo? (zonder script) Untitled2.fmp12 Quote Link to comment
0 Banach Posted November 10, 2019 Share Posted November 10, 2019 Jammer alleen dat dan de focusring om de button blijft staan. (en even zeuren: het is dus wel met een script). Quote Link to comment
0 Banach Posted November 10, 2019 Share Posted November 10, 2019 Ik kijk daar met grote interesse naar uit. Quote Link to comment
0 Infomatics Posted November 11, 2019 Share Posted November 11, 2019 je krijgt die focusrring weg door de 'in Focus' instellingen van de line gelijk te maken die van de 'Normal' Quote Link to comment
0 Banach Posted November 11, 2019 Share Posted November 11, 2019 Geweldig! Zeer bedankt! Quote Link to comment
0 Peter Wagemans Posted November 12, 2019 Author Share Posted November 12, 2019 De reden dat ik dit poste, was omdat ik een situatie tegenkwam waar zo'n popover helemaal niet gesloten geraakte, met geen stokken. De getriggerde scripts deden een "close popover", die geen script error triggerde, maar echter ook geen popover sloot. Met de debugger open natuurlijk wel, typisch. Maar als ik na een "close popover" stap een "pause/resume script" stap zette, pauseerde het script met de popover ... nog steeds open. Uiteindelijk heb ik de koppige popover gesloten gekregen door er een conditional hide op te zetten. Not Isempty ( Get ( ScriptName ) ) Wat voldoende was om die popover te "sluiten", een visibility trigger reset blijkbaar de open state. Niet zo elegant eigenlijk, maar ik kon eindelijk verder. Dus blijkbaar in "lab scale" condities niet echt een probleem. Had ik natuurlijk eerst moeten testen. Quote Link to comment
-2 Ari Posted November 10, 2019 Share Posted November 10, 2019 (edited) Er is vast wel iemand op dit forum die jou kan uitleggen hoe je die weg krijgt Banach Edited November 12, 2019 by Peter Wagemans Quote Link to comment
Question
Peter Wagemans
Ik wil graag dat de popover automatisch sluit nadat ik tussen de records navigeer via de portal. Hoe doe je zoiets? Lijkt eenvoudig. Is het niet.
12 answers to this question
Recommended Posts