Jump to content
  • 0
Rob532

Value list

Question

In een tabel artikelen geef ik aan dmv een nummer een bepaalde categorie aan. Dat nummer heb ik via een relatie gekoppeld aan een tabel met alle categorieën.

In de hoofdtabel voer je via een value list het juiste nummer in. Echter het enige wacht zichtbaar is in de layout zijn die categorieën die reeds gekozen zijn. Alle andere zijn niet zichtbaar.

Hoe los ik dat op? Een soort tussentabelletje? Wie weet de oplossing.  Alvast bedankt

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Sorry. Beetje kort door de bocht. wacht = wat. En de bedoeling is om de hele lijst categorieën zichtbaar te hebben (radio button) en dat het juiste "lichtje" dan aangaat.

• 0

In principe heb je niet eens een relatie nodig. En zelfs niet eens een tabel. En indien wel, dan moet daar een goede reden voor zijn. Dus als je je categorie met een sleutel wilt aanduiden, neem deze keuze dan bewust. 

Baseer je invoerlijst zuiver op de tabelwaarden, en je bent klaar.

• 0

OK bedankt voor het antwoord. Maar.... ik wil de tabel artikelen zo schoon en klein mogelijk houden. De categorieën zijn stukjes tekst. De een wat langer dan de anderen. Als ik later wil gaan zoeken in de tabel artikelen dan gaat het veel sneller als er een cijfer staat dan al die verschillende teksten.  Toch? Of heb ik een les gemist?  dat kan en dan leer ik graag bij.

• 0

Dames en Heren.  Met het schaamrood op de kaken bleek dat ik bij de selectie van de value list voor het eerste getal een verkeerde tabel had gebruikt.

Sorry voor jullie tijd. Wat wel lastig blijft is de sortering. Je kan niet alleen het tweede veld laten zien en sorteren op het eerste.

Als oplossing gekozen om ze beide te laten zien en dan een wit rechthoekje eroverheen te plaatsen.

Nogmaals bedankt en prettig weekend allemaal

• 0
10 uur geleden zei Rob532:

OK bedankt voor het antwoord. Maar.... ik wil de tabel artikelen zo schoon en klein mogelijk houden. De categorieën zijn stukjes tekst. De een wat langer dan de anderen. Als ik later wil gaan zoeken in de tabel artikelen dan gaat het veel sneller als er een cijfer staat dan al die verschillende teksten.  Toch? Of heb ik een les gemist?  dat kan en dan leer ik graag bij.

Ja, dat is een overweging. Maar mogelijk niet relevant bij kleine record aantallen.