Wij werken al jaren met plezier met FMP 17 en FMS17. Wij hebben daarin o.a. een script waarin bepaalde records (regels op een factuur) opgeslagen worden als een pdf bestand. Dit bestand wordt via datzelfde script opgeslagen op ons netwerk en toegevoegd aan een e-mail naar onze debiteur. Dit gaat al jaren perfect zonder problemen.
Nu krijgen we sinds vorig jaar (ong. oktober) ineens berichten van een aantal debiteuren dat ze onze pdf’s niet meer kunnen printen. De pdf’s van hun andere leveranciers kunnen ze zonder problemen printen. Wij werken nog steeds met FMP 17 en hebben niets gewijzigd aan het script of de lay-out. Ik heb via een ander forum al de tip gekregen om onze klanten te vragen hun printerdriver te updaten. Dit kan ik echter niet verkopen aan ze. Alle pdf’s die ze binnenkrijgen kunnen ze printen, behalve die van ons. Ze werken, voor zover ik weet, met Windows 10 en ik heb van een paar gehoord dat ze met een HP printer werken en ze zeggen dat de computers en drivers up-to-date zijn.
Nu schijnt het probleem voor te komen bij enkele Windows 10 en HP printer combinaties, maar niet bij allemaal. Het is heel verwarrend maar ook heel frustrerend. We moeten nu bij gaan houden welke debiteur we een factuur per post moeten gaan sturen en welke niet. In plaats van ontzorgen door automatiseren is het nu bij ons extra werk door automatiseren. Ik heb dit probleem ook gepost bij de Claris community en daar zijn meer mensen met exact hetzelfde probleem. Er zou door FMP extra code aan de pdf toegevoegd worden? Het programmeren en de ict is maar een heel klein deel van mijn taken en ik heb mezelf het programmeren geleerd en een daarna een paar trainingen gevold maar ik kom er niet uit en het frustreert enorm. Er komen nu ook per maand 2-4 debiteuren bij die ineens onze pdf's niet meer kunnen printen.
Question
BBAtechniek
Wij werken al jaren met plezier met FMP 17 en FMS17. Wij hebben daarin o.a. een script waarin bepaalde records (regels op een factuur) opgeslagen worden als een pdf bestand. Dit bestand wordt via datzelfde script opgeslagen op ons netwerk en toegevoegd aan een e-mail naar onze debiteur. Dit gaat al jaren perfect zonder problemen.
Nu krijgen we sinds vorig jaar (ong. oktober) ineens berichten van een aantal debiteuren dat ze onze pdf’s niet meer kunnen printen. De pdf’s van hun andere leveranciers kunnen ze zonder problemen printen. Wij werken nog steeds met FMP 17 en hebben niets gewijzigd aan het script of de lay-out. Ik heb via een ander forum al de tip gekregen om onze klanten te vragen hun printerdriver te updaten. Dit kan ik echter niet verkopen aan ze. Alle pdf’s die ze binnenkrijgen kunnen ze printen, behalve die van ons. Ze werken, voor zover ik weet, met Windows 10 en ik heb van een paar gehoord dat ze met een HP printer werken en ze zeggen dat de computers en drivers up-to-date zijn.
Nu schijnt het probleem voor te komen bij enkele Windows 10 en HP printer combinaties, maar niet bij allemaal. Het is heel verwarrend maar ook heel frustrerend. We moeten nu bij gaan houden welke debiteur we een factuur per post moeten gaan sturen en welke niet. In plaats van ontzorgen door automatiseren is het nu bij ons extra werk door automatiseren. Ik heb dit probleem ook gepost bij de Claris community en daar zijn meer mensen met exact hetzelfde probleem. Er zou door FMP extra code aan de pdf toegevoegd worden? Het programmeren en de ict is maar een heel klein deel van mijn taken en ik heb mezelf het programmeren geleerd en een daarna een paar trainingen gevold maar ik kom er niet uit en het frustreert enorm. Er komen nu ook per maand 2-4 debiteuren bij die ineens onze pdf's niet meer kunnen printen.
Hoop dat iemand hier een oplossing weet?
Link to comment
11 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.