hans erik Posted October 11, 2021 Share Posted October 11, 2021 Ik probeer bij een klant FMGo 18 te installeren op een iPad, maar die versie lijkt verdwenen te zijn?? FileMaker Go 19 is geen optie, want bij moet connecten met een oudere server. Quote Link to comment
0 menno Posted October 11, 2021 Share Posted October 11, 2021 Helaas is FM18 sinds 30 Mei 2021 EOL, dus staat die niet meer in de appstore. Als je op die iPad tijdelijk in de appstore met jouw eigen appleID inlogt, dan kan je FMGo 18 now wel installeren vanuit Account/Aankopen. Quote Link to comment
0 hans erik Posted October 13, 2021 Author Share Posted October 13, 2021 Ah! Je hebt gelijk (as always). Dank! Quote Link to comment
0 hans erik Posted October 18, 2021 Author Share Posted October 18, 2021 Het vervelende is dat FIleMaker Go 18 geen email kan versturen. Het mailscherm opent wel, maar de send-button blijft grijs... Enig idee wat daarvan de oorzaak kan zijn? Ik kan het op mijn eigen iPad niet reproduceren. Kan het zijn dat dat te maken heeft met het 'andere' AppleID? Quote Link to comment
0 bigbadwolf Posted October 20, 2021 Share Posted October 20, 2021 Kan ik me niet voorstellen. De ‘eigenaar’ van de App staat log van de functionaliteit. Alleen als je de App wilt updaten zal hij vragen naar de login van de het andere AppleID. Denk eerder dat het een configuratieprobleem is (al moet ik bekennen dat ik niet zo snel weet waar je het moet zoeken). Quote Link to comment
0 hans erik Posted October 20, 2021 Author Share Posted October 20, 2021 Ja, ik vind het ook een raar verhaal. Op mijn iPad werkt alles feilloos. Er staat een geldig emailadres ingevuld, en volgens mij hoef je in FMGo niets in te stellen, het gaat gewoon via de Mail App, die ook opent. Alleen de send button blijft grijs.... Quote Link to comment
0 Banach Posted October 20, 2021 Share Posted October 20, 2021 Hier even getest: FMGo18 met FMS17. Send knop in Mail is blauw en dus kan er mail verzonden worden. De Send knop blijft grijs zolang geen subject is ingegeven. Is dat misschien het probleem? Quote Link to comment
0 hans erik Posted October 22, 2021 Author Share Posted October 22, 2021 Nee, zo te zien is het onderwerp ingevuld...Ik ga straks de hele app opnieuw installeren. Quote Link to comment
0 hans erik Posted October 22, 2021 Author Share Posted October 22, 2021 Ik ben er inmiddels achter: op de betreffende iPad stond outlook als email programma in plaats van mail. Mail was dus verwijderd. Ik dacht eigenlijk dat dat niet kon, maar her was dat wel het geval. FileMaker Go werkt alleen met Mail, niet met Outlook. Quote Link to comment
0 Banach Posted October 22, 2021 Share Posted October 22, 2021 Aha, duidelijk. Bedankt voor de terugmelding. Quote Link to comment
Question
hans erik
Ik probeer bij een klant FMGo 18 te installeren op een iPad, maar die versie lijkt verdwenen te zijn??
FileMaker Go 19 is geen optie, want bij moet connecten met een oudere server.
9 answers to this question
Recommended Posts