Jump to content
  • 0

FileMaker Go 18 verdwenen uit Appstore?

hans erik

Question

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Helaas is FM18 sinds 30 Mei 2021 EOL, dus staat die niet meer in de appstore.

Als je op die iPad tijdelijk in de appstore met jouw eigen appleID inlogt, dan kan je FMGo 18 now wel installeren vanuit Account/Aankopen. 

• 0
Posted

Het vervelende is dat FIleMaker Go 18 geen email kan versturen. Het mailscherm opent wel, maar de send-button blijft grijs... Enig idee wat daarvan de oorzaak kan zijn? Ik kan het op mijn eigen iPad niet reproduceren. Kan het zijn dat dat te maken heeft met het 'andere' AppleID?

• 0
Posted

Kan ik me niet voorstellen. De ‘eigenaar’ van de App staat log van de functionaliteit. Alleen als je de App wilt updaten zal hij vragen naar de login van de het andere AppleID. Denk eerder dat het een configuratieprobleem is (al moet ik bekennen dat ik niet zo snel weet waar je het moet zoeken).

• 0
Posted

Ja, ik vind het ook een raar verhaal. Op mijn iPad werkt alles feilloos. Er staat een geldig emailadres ingevuld, en volgens mij hoef je in FMGo niets in te stellen, het gaat gewoon via de Mail App, die ook opent. Alleen de send button blijft grijs....

• 0
Posted

Hier even getest: FMGo18 met FMS17. Send knop in Mail is blauw en dus kan er mail verzonden worden. De Send knop blijft grijs zolang geen subject is ingegeven. Is dat misschien het probleem?

• 0
Posted

Ik ben er inmiddels achter: op de betreffende iPad stond outlook als email programma in plaats van mail. Mail was dus verwijderd. Ik dacht eigenlijk dat dat niet kon, maar her was dat wel het geval. FileMaker Go werkt alleen met Mail, niet met Outlook.