Ga naar inhoud
  • 0

server admin console start niet


tomstoek

Vraag

Op mijn mac mini server start de console van FM12 niet meer op.

Java geupdate en ook de cache verwijderd maar hij start niet.

 

Ik heb het gevoel dat ik naar admin moet om het te kunnen maar ik zoek me helemaal wezenloos hoe ik moet switschen naar Administrator.

 

Op de Mac mini draait OS X 10.8.3. de laatste versie dus.

 

Kan iemand mij vertellen hoe ik naar Admin kan switchen of zo op kan starten?

Link naar reactie

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Maverick staat niet bij de lijst met ondersteunde OS-en op de website van FM.

Ik vrees dat je extern je console moet starten op een systeem dat wel wordt ondersteund.

Additional Requirements

 

The Admin Console works on machines that have network access to FileMaker Server 12. The supporting operating systems for these applications are:

 

Mac OS X and Mac OS X Server version 10.6.8 and 10.7 (Intel-based computers only)

Windows XP SP3

Windows Server 2003 Standard Edition SP2

Windows Server 2008 Standard Edition SP2

Windows Server 2008 R2 SP2

Windows 7 Professional Edition SP1

Afkomstig van http://help.filemaker.com/app/answers/detail/a_id/10072/kw/system%20requirements/related/1

 

Het is behelpen.

Ooit zullen ze inzien dat java geen werken is, maar wanneer.....

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

Hallo Felix e.a.

 

Klopt. Bij mij deed hij het ook totdat ik update naar 10.9 en toen was het weer einde verhaal.

 

Ik heb de java applet apart gestart maar helaas. Lukt niet.

 

Ben nu enkele uren bezig geweest maar wat ik steeds terug krijg is dat hij http://localhost:16000/admin_console_webstart.jnlp niet kan vinden. Uiteraard ook met ip geprobeerd.

 

Dit is de melding na het opstarten van Java 7

 

CouldNotLoadArgumentException[ Could not load file/URL specified: http://NCS3:16000/admin_console_webstart.jnlp]

at com.sun.javaws.Main.launchApp(Unknown Source)

at com.sun.javaws.Main.continueInSecureThread(Unknown Source)

at com.sun.javaws.Main.access$000(Unknown Source)

at com.sun.javaws.Main$1.run(Unknown Source)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:724)

 

Wat kan ik hiermee? Help!

Link naar reactie
  • 0

Voor de record:

 

Dit kon ik natuurlijk niet goed hebben dus ik heb het volgende gedaan:

 

Handmatig filemaker server plat gelegd op de mac mini met macserver erop.

 

Opnieuw geïnstalleerd en ik kreeg allerlei foutmelding dus weer stop gezet en toen ik filemaker server ging installeren heb ik eerst het programma Server stilgelegd.

Dat was de truc!!!!!!!!

 

Een nieuwe installatie uitgevoerd van filemaker server.

Daarna de update maar die stopte filemaker server dus die heb ik na twee pogingen achterwege gelaten.

 

Daarna de back-up van de database teruggezet en alles draait (nu ook supersnel)

 

Ook adminconsole doet het weer.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb eergisteren even geprobeerd fms op 10.9 te installeren. De versie die ik heb gebruikt is 12.0.4.405 en dat werkte redelijk, maar ik moest wel een oude java-versie (1.7v17) mee laten installeren. De 1.7.45 die al was geïnstalleerd was kennelijk niet voldoende. Na de installatie was het even emmeren om de deployment te starten, maar na de security te hebben aangepast, kon na het openen van het jnlp-bestand dat was gedownload de deployment starten en daarna werkte ook de console goed.

Het enige dat ik uiteindelijk niet aan de gang heb gekregen was de webpublishing-engine. Apache is gestart, maar volgens de console is er geen draaiende webserver.

Link naar reactie
  • 0
Ik heb onder 10.8.5, wat een niet ondersteund OS zou zijn, geen enkel probleem. Mijn Java versie is 7 update 45.

 

 

10.8.5 en Java 7 update 45 en FMS 12.0.4.405

De startpagina verschijnt wel. Met de knop ' Start Admin Console' wordt de applet op het bureaublad gezet maar als je die dubbelklikt, gebeurt er niks.

Iemand nog een tip? Ik kan er wel bij van een andere machiner met 10.6.8 maar het blijft onhandig.

 

gr, Peerke

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij zit het probleem in de Mac mini server app.

 

Als ik server aan heb staan en start dan voor de eerste keer de admin console op dan gebeurd er niets. Zet ik server uit dan doet hij het. Daarna kan ik server aanzetten en ook het console down brengen en later weer gewoon opstarten.

 

Ik heb dus wel een herinstallatie van Filemaker server moeten doen (zie vorige reacties) Daarna ook de nieuwste Javaversie. Ik ben dus helemaal uptodate.

Link naar reactie
  • 0
Ik heb onder 10.8.5, wat een niet ondersteund OS zou zijn, geen enkel probleem. Mijn Java versie is 7 update 45.

 

 

10.8.5 en Java 7 update 45 en FMS 12.0.4.405

De startpagina verschijnt wel. Met de knop ' Start Admin Console' wordt de applet op het bureaublad gezet maar als je die dubbelklikt, gebeurt er niks.

Iemand nog een tip? Ik kan er wel bij van een andere machiner met 10.6.8 maar het blijft onhandig.

 

gr, Peerke

 

Reageer nog even op deze post van lang geleden omdat er misschien gebruikers zijn die nog steeds tegen dit soort problemen aanlopen.

 

Ik had vanmiddag het volgende: installeerde 12.0.4.405, dan wordt een oude versie van Java denk ik mee geïnstalleerd.

Daarna start de browser lokaal op (safari) en als je dan via de browser de console wilt starten gaat dat niet.

Eén oplossing is om in de downloads folder van Safari het jnlp bestandje op te zoeken en dat met de rechter muisknop met 'Java webstart' te openen. Dat moet eigenlijk automatisch gebeuren maar dat is dus niet altijd het geval.

 

Vanaf een andere Mac openen gaat ook prima, in mijn geval trouwens ook een 10.8.5 Mac.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...