Ga naar inhoud
  • 0

Van 7 naar 13 ?


Misj

Vraag

Dag iedereen,

 

Ik heb een database ooit gemaakt in FM 5 momenteel draaien in FM 7 & 8.

Nu kwamen er twee nieuwe Mac's in het bedrijf die draaien onder Mavericks ik vrees dus te moeten upgraden naar FM 13.

 

Zijn er problemen te verwachten bij de conversie? Het betreft ooit zelf in elkaar geflanste faktuur-, klanten- en stockbeheer bestanden.

 

De bedoeling is het met vier aparte Mac's te gebruiken, dan sta ik voor de aankoop van 4 licentie's vrees ik of is er een goedkopere oplossing?

 

Werkt FM in combinatie met icloud van Apple?

 

De bestanden draaien al een tiental jaar probleemloos, ik ben loodgieter geen programmeur dus jullie advies en tips zijn meer dan welkom.

 

Alvast bedankt en groetjes,

 

Misj

Link naar reactie

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Misj,

 

Conversie van .fm7 naar .fmp12 zal (nagenoeg) geen issues geven. Je kunt ook overwegen om op de nieuwe machines FM 11 of 10 te installeren, dan hoef je niet te converteren en kun je de stap naar FM13 nog even uitstellen.

 

Als je FM13 licenties besteld, dan kun downgraden naar FM11 of 10, zie http://help.filemaker.com/app/answers/detail/a_id/12597

Je hebt dan ook een FM13 licentie, zodat als je er aan toe bent je in 1 keer kunt overstappen naar FM13. Je kunt ook kijken of je gebruikte FM11 of 10 kunt vinden.

 

FileMaker werkt niet (direct) met iCloud, wat wil je bereiken?

 

Groet,

 

Ruben

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Ruben voor je feedback.

Wat ik wil bereiken :

Ik heb een klein loodgietersbedrijf met drie monteurs, we hebben elk een laptop ( mac os 10.9).

Op het bureel staat er ook een Mac. Graag had ik nu het bestand met onze stock voor iedereen bereikbaar gehad.

Mijn idee was om het bestand in de cloud te plaatsen en vermits het om maximaal vier gebruikers gaat ( met elk een eigen licentie?)het vandaaruit voor iedereen beschikbaar te maken.