Ga naar inhoud
  • 0

Applescript vanuit Filemaker met variabelen


Vitruvius

Vraag

Ik zou graag het volgende willen doen met een Applescript (of binnen fm indien mogelijk, maar dat gaat niet denk ik)

 

In een map (path is variabel, maar staat als variabele in de databank: $Path) staan 2 bestandjes (er staan er meer, ik heb alleen die 2 nodig) met een vaste naam (for the sake of argument: Bestand1.xml en Bestand2.xml) die ik wil zippen en hernoemen (naam is variabele in de databank: $Zip).

 

Hoe doe ik dit, want mijn povere kennis van Applescript kan dit niet aan, ook niet met de hulp van Google waarmee ik een hoop puzzelstukjes heb verzameld, maar ik krijg het niet op de wereld.

Link naar reactie

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Liever geen plug in.

 

Als ik zo brutaal mag zijn: waarom eigenlijk niet?

Ik hoor dat namelijk wel vaker, dat men 'liever geen plugin' gebruikt. Ik snap wel dat ontwikkelaars graag een oplossing willen die niet afhankelijk is van extra componenten maar in dit geval:

- AppleScript is ook een externe component, zij het dat je die niet hoeft te installeren, en het werkt alleen op de Mac

- de BE plugin is cross-platform.

 

Ik schrik doorgaans niet terug voor een beetje scripting e.d. maar ik denk dat je met de BE-plugin sneller een werkende oplossing hebt dan met AppleScript.

Link naar reactie
  • 0

De reden voor geen plugin is dat ik ontwikkel op 3 potentiële computers (mac op het werk, mac thuis en MacBook) de MacBook heeft veruit het minste vermogen en kleinste scherm en is dan ook eerder voor gebruik in het veld voor cruciale aanpassingen. Dus ik zou de plugin al op 3 machines moeten installeren, en daarna dan ook op de machines die de databank gebruiken. Los daarvan heb ik gemerkt dat er soms iets te snel naar een plugin gegrepen wordt terwijl dat niet altijd nodig is. Dus daarom liefst geen plugin, zeker omdat het in dit geval om iets relatief simpel gaat wat mijn gebrekkige kennis van Apple script even te boven gaat. En dit geval is aan de Windows kant vast een even eenvoudige scriptje beschikbaar.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...