Ga naar inhoud
  • 0

Gerelateerde Records worden niet getoond in een portaal


Donamd

Vraag

Ik heb een portaal waar normaal steeds de gerelateerde records in getoond worden.

Heel af en toe merk ik om één of andere reden dat de gerelateerde gegevens niet getoond worden in het portaal.

Als ik een controle doe via Gegevensinzage en doe een Count van een veld van de gerelateerde records, zie ik het aantal van de regels die inderdaad getoond zouden moeten worden.  Toch worden deze niet in het portaal getoond.

Als ik Filemaker afsluit en terug opstart en terug naar hetzelfde basisrecord ga, verschijnen de gerelateerde records wel in het portaal.

Wat kan hier de oorzaak van zijn.

Link naar reactie

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Op 28-4-2024 om 18:10, Banach zei:

Klinkt als iets waarbij de relatie niet geïndexeerd kan worden. Hangt het gerelateerde veld wellicht af van een globaal veld of berekening?

De relatie tussen de primaire tabel en de gerelateerde tabel is gemaakt op basis van 3 velden.  Eén van de velden is inderdaad een berekening.  Momenteel staat het vakje Opnieuw berekenen niet aangevinkt.  Ik vermoed dat dit beter wel aangevinkt wordt.  Een ander veld is een tekstveld met een globale opslag.

Link naar reactie
  • 0

Hierna zie je de velden die gebruikt worden voor de relatie.

Zoals eerder aangegeven geeft het portaal de gegevens weer, maar heel af en toe ( gebeurt zelfs niet eens elke dag ) verschijnt er geen enkele regel in het portaal.

Als ik dan via gegevens validatie de gegevens opvraag van de velden van de tabel Werven zijn deze wel correct gekend, voorbeeld van inhoud is =

Werven_Bedrijf_ID : 1 (= tekstveld )

_Zoekveld_Vorderingsstaat : Vorderingsstaat Nr 0 (=tekstveld )

_WerfCode : 2024-0002 ( tekstveld, berekening met indexeren alles )

 

Relatie.png.e747e12cad9c0ba34ff432ae82d2d60f.png

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een relatie tussen twee tabellen is zeer strikt.

Je kunt er gerust vanuitgaan dat de onderliggende data niet klopt als er iets soms wel/soms niet zichtbaar is.

Om dit te beoordelen zou je de letterlijke tekst in de velden eens moeten controleren of het inderdaad wel correct is. Soms zie je tekens niet die er wel degelijk zijn.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...