Ga naar inhoud
  • 0

telefoonnummer opzoeken


Gem

Vraag

Ik ben op zoek naar de juiste aanpak om een telefoonnummer uit mijn klantenbestand (FM) op te zoeken.

Elke klantenfiche heeft 4 telefoonvelden, zijnde tel1, tel2, mobiel1 en mobiel2.

 

Als er een oproep binnenkomt buiten de kantooruren hadden we graag het nummer kunnen opzoeken in onze database waardoor we weten welke klant ons probeerde te bereiken.

 

Ik vermoed dat ik via een uitgebreide zoekopdracht een lijst moet aanmaken met alle telefoonummers uit alle telefoonvelden en dan een andere zoekopdracht moet uitvoeren met het ene nummer dat ik zoek uit die lijst. Maar dan zit ik ook nog met het probleem dat ik waarschijnlijk eerst mijn speciale characters uit de telefoonnummers zal moeten verwijderen.

 

Of zou ik via een portaal proberen en dan mits het invoeren van een cijfer zo de lijst in het portaal verfijnen tot ik volledig gezocht nummer heb ?

 

Thx

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Interessante materie, deze functionaliteit zou ik ook graag gebruiken.

 

Het handmatig opzoeken van telefoonnummers is goed te doen met de functie Snelzoeken. Maak hiervoor een layout aan waar de velden op staan die doorzocht moeten worden en activeer hiervoor de snelzoek optie bij veldeigenschappen.

 

Wat bij mij nog niet lukt is het afvangen van de nummers van binnenkomende telefoonoproepen. Ik werk met een generiek extern modem voor het uitvoeren van uitgaande gesprekken, aangesloten via een seriële poort op de pc en de Filemaker functie Bellen. Mijn telefoon staat hierbij parallel op de uitgaande telefoonlijn van het modem. Wie kan me hiermee verder helpen?

Link naar reactie
  • 0

Tip:

Pas de volgende calculatie toe:

filter ( telefoonnummer1 ; "1234567890" ) & " " &

filter ( telefoonnummer2 ; "1234567890" ) & " " &

filter ( telefoonnummer3 ; "1234567890" ) & " " &

filter ( telefoonnummer4 ; "1234567890" ) & " "

 

 

Als dit calculatieveld ook nog eens in dezelfde tabel staat als de gescheiden telefoonnummers, is het veld te indexeren.

 

Ga vervolgens naar Zoeken

Vul het gevraagde telefoonnummer in zonder extra tekens en je ontvangt het juiste resultaat.

 

Je kan de berekening nog luxer maken vanwege de landcode.

Een + op de eerste positie mag vervangen worden door 00.

Indien het eerste teken een 0 is en het tweede teken is geen 0, dan heb je waarschijnlijk een telefoonnummer te pakken zonder landcode. Vervang dan de eerste 0 door 0031 wat Nederland is.

 

Succes met de tips, met een beetje puzzelen kom je er vast wel uit.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...