Ga naar inhoud

favoriete feature request, favoriete bug


Ja of Nee  

15 leden hebben gestemd

  1. 1. Ja of Nee

    • Ja
      14
    • Nee
      1


Aanbevolen berichten

Iedere developer heeft wel 1 of meer frustraties over dingen die niet in FileMaker zitten, of bugs die maar niet opgelost worden.

Ik vraag me af of we geen 2 subforums moeten starten op Clarify, waar we die frustraties kunnen luchten.

Vroeger zat Thomas Kunetz hier met arendsogen ( en BabelFish ) de posts in de gaten te houden, dat zal nu wel niet meer zijn, maar toch... als er zaken zijn waar we het allen over eens zijn, dan hebben we als community misschien wel de "slagkracht" om bepaalde zaken wat belangrijker te maken voor FileMaker.

 

Allemaal heel positief bedoeld, en misschien moeilijk omdat posts in deze fora misschien gemakkelijk ontaarden in een soort van rant aan het adres van FileMaker. Extra werk dus voor de moderators om dit in goeie banen te leiden. Een sticky met de regels die mooi in de top van de lijst blijft hangen is waarschijnlijk een goed idee.

 

Ik wil de interactiviteit van die fora verhogen door iedereen recht op poll organisatie te geven, maar tegelijkertijd wil ik ook dat we dit op een beschaafde manier kunnen uitwerken.

Graag jullie ideeën hierover. Ook een poll met een heel eenvoudige vraag die ik een maand open houd.

Link naar reactie

ik denk dat het belangrijk is als we tot een feature request komen, we ook nadenken wat de implicaties zijn voor FileMaker ontwikkelaars. Vaak blijkt dat een precies stom iets gewoon vergaande gevolgen kan hebben.

 

bijvoorbeeld ik vond tijdens fmsummit een goede uitleg waarom FileMaker een hele record altijd over en weer stuurt omdat het anders gewoon te complex wordt om auto-enters en calculaties te gaan beheren. Terwijl het voor mij al lang een droom zou zijn om gewoon PUTs te kunnen doen op een tabel ipv PATCH.

Link naar reactie
ik denk dat het belangrijk is als we tot een feature request komen, we ook nadenken wat de implicaties zijn voor FileMaker ontwikkelaars. Vaak blijkt dat een precies stom iets gewoon vergaande gevolgen kan hebben.
Vind ik ook. Daarom dacht dat het beter was om geen thread aan te maken voor dit soort dingen, maar een forum, waar elke topic z'n eigen thread kan hebben.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

mja, ik heb mijn twijfels over het succes van het filemaker forum :) op zich is het idee mooi, maar heb het gevoel dat het daar niet wordt gemodereerd door filemaker, er zijn al heel wat feature requests die gewoon dubbel zijn.

 

vraag is of een echt forum hier wel de juiste structuur voor is, en of we dan niet moeten nadenken over een soort vna ticketing systeem zoals bij github waarbij je gewoon kan zeggen -> merge ticket x met y etc :)

 

langs andere kant, misschien moeten we het gewoon proberen, ik zie zeker het nut van een de beide forums hier, zo kunnen we "intern" een feature request helemaal uitwerken (lijkt me ook een leuke oefening), en dan dit request posten bij FileMaker (en dan allemaal voten!)

Link naar reactie

Ik vind het aantal stemmen wel OK, wie hier geen mening over heeft, of niet echt weet wat het betekent, kan beter niet stemmen, en ik denk ook dat dat hier gebeurt.

Ik kan je ook statistieken geven over hoeveel mensen hier dagelijks over de vloer komen. Het vastje clubje is maar een fractie van de 2700+ geregistreerde forumers.

Geen kwantitieit, maar kwaliteit hier in de neder landen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...