Jump to content
  • 0

Scripting error 101 Go To record enz opvangen


tomstoek

Question

Als je een script uitvoert op de server en je gebruikt daar een loop in en eindigend door: ga naar record volgende met afsluiten na laatste  op aan dan krijg je altijd een melding in je event log en als dat de laatste foutmelding in het script is dan ziet de server het als Failed.

Ik zou graag die foutmelding af willen vangen.

Kan iemand me zeggen of dat kan en dan ook hoe?

Bij perform find zet je gewoon de foutafvanging uit. maar bij een loop lukt dat niet.

Link to comment

15 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
27 minuten geleden, Infomatics zei:

als je Exit Loop If [ Get(RecordNumber) = Get(FoundCount) ]  gebruikt voor de Next Record dan vang je de 101 af bij de laatste record

Thanks, die heb ik inderdaad wel eens zo gebruikt. Ga ik toepassen.
Nou heb ik er nog twee:
Perform find en Constrain Found set.
Als er niets gevonden word met de zoekopdracht of gevonden reeks beperken. die meldingen zou ik er ook graag uit hebben.

Is er een mogelijkheid om een server-script af te sluiten met het leegmaken van de laatste foutcode?

Link to comment
  • 0

Er staat een fout in het log, dus je gaat dan kijken wat er fout en dan zie je dat het in dit geval eigenlijk geen fout is. Je wilt die fout dus niet in je log hebben.

Één van mijn klanten heeft 60 schedules draaien, die 24/7 (beveiligingsbedrijf) meerdere malen per uur worden afgetrapt. Hoe minder onnodige fouten in het log terechtkomen, hoe sneller de controle kan worden afgesloten.

Link to comment
  • 0

Om een snelle controle te kunnen maken zou ik de log geautomatiseerd in FM inlezen en processen. Waarschijnlijk doe je dat al? Dit soort eigenaardigheden kun je dan een lage prioriteit geven. Iets wat deze in de log zelf trouwens al hebben (level = information). Naar mijn idee niet iets om verder veel aandacht aan te geven. Ook de mensen bij Claris doen dat niet want dit zit er toch al heeel lang in. En ondanks dat men er meerdere malen op is gewezen laten ze het ook gewoon zo.

Maar ok, ik begrijp ook wel dat je geen fouten in de log wilt zien. Ik heb er echter geen moeite mee; ik lees eroverheen.

Link to comment
  • 0
2 uren geleden, menno zei:

Er staat een fout in het log, dus je gaat dan kijken wat er fout en dan zie je dat het in dit geval eigenlijk geen fout is. Je wilt die fout dus niet in je log hebben.

Één van mijn klanten heeft 60 schedules draaien, die 24/7 (beveiligingsbedrijf) meerdere malen per uur worden afgetrapt. Hoe minder onnodige fouten in het log terechtkomen, hoe sneller de controle kan worden afgesloten.

Eens

Link to comment
  • 0
On 9/1/2022 at 2:39 PM, Marsau said:

Dat gaat de registratie van de fout niet afvangen. Elke scriptfout wordt geregistreerd en dat is in principe een heel goed uitgangspunt.

Heb je gelijk in… het zou wel helpen als ze de ‘foute’ fouten niet zouden registreren. Zoals de eerder genoemde. En misschien ook eindelijk eens wat duidelijker foutmeldingen.

Had er vorige week weer eentje 1506… over de mail die niet verzonden kon worden. Volstrekt zinloze melding wat het geeft niet aan waarom het niet verzonden is, want daar was de klant zelf ook wel achter gekomen.

Link to comment
  • 0

Die 1506 is wél een terechte foutmelding en dus mioet die ook in het log, maar van de scriptstap:

Go to Record/Request/Page [ Next ; Exit after last:On ]

Zou géén fout(-melding/-logregel) moeten opleveren (niet op de client, noch op de fmserver), want er is "Exit after last:On" op die stap ingesteld.... dat is gewoon geen fout

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...