Spring naar bijdragen
  • 0
rutgerm

Server 17 interface - data setup

Vraag

Ik heb een opstelling met een FileMaker interface server met een interface file die naar het internet is gericht. Ik heb een data server opgezet die niet naar het internet is gericht maar enkel via local lan communiceert met de interface server.  Lokaal lukt dit wel maar als ik een remote verbinding maak, blijkt de data server onbereikbaar.  Is het uberhaupt mogelijk om dit soort van setup te maken of moeten poort 5003 van de data server ook open staan richting internet?

Deel dit bericht

Link naar bericht

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

Verschil tussen een web applicatie en een FileMaker toepassing met scheiding tussen data en interface:

• bij en web applicatie krijgt de user interface een request om data te tonen, en gaat op zijn beurt de request uitvoeren naar de data interface. En toont de resultaten na antwoord.
  • bij een FileMaker toepassing met scheiding tussen data en interface, linkt de interface de client rechtstreeks door naar de data interface. De interface zorgt allen voor de user interface.

Gezien de client rechtstreeks doorverbonden moet worden met de data, kan je dus niet dezelfde opstelling maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
  • 0

Volgens mij wordt de externe verbinding doorgelust. Dus de poorten moeten open. Het verbaast mij dat het op het LAN wel zou werken.

Waarom deze ingewikkelde setup? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
  • 0
14 hours ago, Marsau said:

Volgens mij wordt de externe verbinding doorgelust. Dus de poorten moeten open. Het verbaast mij dat het op het LAN wel zou werken.

Waarom deze ingewikkelde setup? 

Vraag van klant, IT-departement wil de data niet blootgesteld aan het internet enkel de interface, dit is vrij standaard bij webapplicaties. Is al drie maanden een gevecht met hun securtity officer.  De data server heeft enkel een intern ip adres en is niet extern bereikbaar, binnen de LAN is dit intern ip-adres bereikbaar voor de client, via een remote verbinding echter niet, daarom mijn vrees dat deze setup niet gaat lukken tenzij er iets is dat ik over het hoofd zie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
  • 0

Ik snap de SecOff wel dat vanaf buiten niet direct op de live-omgeving mag worden gekeken, maar de gegevens die men vanaf internet wil kunnen opzoeken, moeten vanaf internet bereikbaar zijn.

Er zijn best wel mogelijkheden om daar iets voor te maken, maar dan moet je eerst duidelijk beeld hebben van de gegevens die moeten worden gedeeld (en welke juist niet). Daarna kan je de juiste aanpak bepalen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
  • 0
On 3/6/2019 at 10:01 AM, Peter Wagemans said:

Verschil tussen een web applicatie en een FileMaker toepassing met scheiding tussen data en interface:

• bij en web applicatie krijgt de user interface een request om data te tonen, en gaat op zijn beurt de request uitvoeren naar de data interface. En toont de resultaten na antwoord.
  • bij een FileMaker toepassing met scheiding tussen data en interface, linkt de interface de client rechtstreeks door naar de data interface. De interface zorgt allen voor de user interface.

Gezien de client rechtstreeks doorverbonden moet worden met de data, kan je dus niet dezelfde opstelling maken.

Dat is duidelijk, ik vreesde er al voor, bedankt voor de info.

Deel dit bericht

Link naar bericht